چه وسایلی را می توان در ماشین ظرفشویی شست؟

۱,۰۶۳ بازديد


ماشین ظرفشویی در بسیاری از آشپزخانه های مدرن به یکی از وسایل ضروری تبدیل شده است. اما می توان گفت که این دستگاه در مقایسه با سایر لوازم خانگی هنوز ناشناخته است. با ماشین لباسشویی می توانید مقدار زیادی آب و انرژی ذخیره کنید. علاوه بر این، می توانید سایر وسایل خانه را که مربوط به ظروف، قابلمه و تابه نیستند، کاملا تمیز کنید. ماشین ظرفشویی به قدری راحت است که بسیاری از افراد تمایل دارند تمام وسایل خود را در آن بشویند. این سؤال را ایجاد می کند: چه چیزی را می توان در صابون شست؟ پاسخ به این سوال در این مقاله  نمایندگی بوش مورد بحث قرار خواهد گرفت.

اقلام قابل شستشو در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی با از بین بردن لکه های مواد غذایی چرب، انواع غذاها را تمیز می کند می توانید همه چیز را در سینک بشویید اما برخی چیزها را نمی توان در فضای کوچک ماشین ظرفشویی شست، مانند شستن ظروف در ماشین ظرفشویی. با این حال، این شامل ظروف بزرگ است در ماشین ظرفشویی به غیر از شستن انواع ظروف و قاشق و فانک، به غیر از ظروفی که در قسمت بعدی به آنها اشاره خواهیم کرد، می توانید چیزهایی را بشویید که تا به حال فکرش را نمی کردید. در مقاله بعدی  نمایندگی تعمیر ظرفشویی بوشبه این می پردازیم که کدام وسایل را نمی توان در ماشین ظرفشویی شست پس دیگر نگران این نباشید که آیا قاشق نقره ای عمه بزرگتان از این چرخه جان سالم به در می برد یا خیر

1) دستکش های فر سیلیکونی

دستکش های سیلیکونی برای شستن ظروف مناسب هستند. آنها را در چرخه شستشوی معمولی روی قفسه بالایی قرار دهید.

2) لوازم خانگی

تا زمانی که دسته ها پلاستیکی هستند، قرار دادن آنها در ماشین ظرفشویی کاملا ایمن است. آنها را در یک کیسه توری قرار دهید و روی قفسه بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید.

3) حوله های نخی و آشپزخانه

قرار دادن اسفنج ها، دستمال ها و حوله های قابل استفاده مجدد در قفسه بالایی ماشین ظرفشویی بی خطر است. اما به جای ظروف باید برس هایی با ساقه های بلند و کرکی قرار داد.

4) صفحه مایکروویو

به طور کلی این میزهای گردان شیشه ای را می توان در قفسه پایینی ماشین ظرفشویی شست. اما قبل از اینکه مایکروویو خود را در ماشین ظرفشویی قرار دهید، دستورالعمل آن را بخوانید.

5) میوه ها را در ماشین ظرفشویی بشویید

اگر وقتتان کم است و میوه های زیادی برای تهیه دارید، می توانید با شستن آن ها در ماشین ظرفشویی کمی وقت بخرید. میوه ها را روی قفسه بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید و دستگاه را در چرخه آبکشی قرار دهید. شستن میوه ها در ماشین ظرفشویی روشی مدرن است و افراد سنتی آن را دوست ندارند.

6) لوفا و اسفنج حمام

باکتری ها دوست دارند در گوشه های لوفا و اسفنج های حمام پنهان شوند و تمیز کردن آنها با دست را بسیار دشوار می کند. بنابراین، نگهداری آن ها در قفسه بالایی ماشین ظرفشویی خود یک راه آسان و کارآمد برای از بین بردن باکتری های انباشته شده است.

7) برس مو، برس آرایش و مسواک

در پاسخ به این سوال که چه چیزهایی را می توان در ماشین ظرفشویی شست می توان به موارد مختلفی اشاره کرد. با برس و مسواک. موها را از برس بردارید و شانه کنید تا مجرای فاضلاب مسدود نشود. سپس آنها را در سبد کارد و چنگال قرار دهید و با حالت تمیز کردن معمولی بشویید. هر یک از این وسایل با قطعات چوبی یا موهای طبیعی باید با دست شسته شود. مسواک و سر آن را نیز می توان به این روش استریل کرد.

8) جای صابون و جای مسواک

لوازم حمام مانند ظروف صابون و جا مسواک به راحتی کثیفی را جذب می کنند. برای ضدعفونی کردن این اقلام، آنها را روی قفسه بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید و حداقل هفته ای یکبار با مواد شوینده بشویید.

9) سامبررو

کلاه ها معمولاً عرق کرده و چرب هستند. اما انداختن آنها در ماشین لباسشویی می تواند ظاهر آنها را تغییر دهد. در عوض، کلاه خود را به بالای ماشین ظرفشویی بچسبانید تا تمیز و خوش فرم بماند.

10) اسباب بازی

اسباب بازی های پلاستیکی برای کودکان و حیوانات خانگی (اگر با باتری کار نمی کنند) را می توان با یک چرخه شستشو ملایم تمیز و ضد عفونی کرد. برای جلوگیری از ذوب شدن اسباب بازی از گزینه های حرارت یا خشک کردن خودداری کنید.

11) کاغذ باطله

سطل های زباله پلاستیکی یا فلزی کوچک، مانند سطل های زباله توالت یا اداری، به راحتی در کف سینک قرار می گیرند. اگر سطل آشغال شما درب دارد، می توانید آن را در ظرفشویی هم بیندازید. سطل تمایل به جمع آوری گرد و غبار و میکروب دارد. بنابراین بهتر است از تمیز کردن با دست خودداری کنید و کثیف کاری را به دستگاه خود بسپارید.

12) کلید

کلید یکی از زشت ترین چیزهایی است که ما حمل می کنیم. اما تمیز کردن آنها در ماشین ظرفشویی بسیار آسان است. فقط مطمئن شوید که ابتدا کارت های کلید را از جا کلیدی جدا کرده اید.

13) ابزار باغبانی

قرار دادن ابزار باغبانی خود در ماشین ظرفشویی در ارتفاع بالا یک راه عالی برای حذف هرگونه آفت کش و باقی مانده از آخرین پروژه باغبانی شما است. اگر ظروف شما دارای دسته چوبی هستند، بهتر است از شستن آنها در ماشین ظرفشویی خودداری کنید. زیرا می تواند به ابزار باغبانی شما آسیب برساند. برای جلوگیری از زنگ زدگی، ابزار را پس از شستشو به خوبی خشک کنید. در این صورت، پاسخ به این سوال که چه چیزهایی را می توان در ماشین ظرفشویی شست، گسترده تر از آنچه فکر می کردیم می شود.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی می‌تواند به شما در انتخاب بهترین گزینه برای نیازهای خانه‌تان کمک کند. ابتدا، باید به ابعاد و فضای موجود در آشپزخانه‌تان توجه کنید. مطمئن شوید که ماشینی که انتخاب می‌کنید، به ابعاد آشپزخانه و جایگاه مخصوص ظرفشویی شما متناسب باشد. همچنین، بررسی کنید که آیا نیاز به ماشینی با ظرفیت بزرگتر برای خانواده بزرگتان دارید یا ماشین با ظرفیت کوچکتر برای فضای محدودتان مناسب‌تر است.

 

علاوه بر ابعاد، ویژگی‌های عملکردی نیز بسیار مهم هستند. به دنبال ویژگی‌هایی مانند کارایی شستشو، صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی، سر و صدای تولید شده و برنامه‌های شستشوی متنوع باشید. همچنین، از مطالعه نظرات و بررسی‌های دیگر مشتریان برای اطمینان از کیفیت و عملکرد ماشین‌های مختلف استفاده کنید. با توجه به این نکات، می‌توانید ماشین ظرفشویی مناسبی را برای خانه خود انتخاب کنید و از خریدتان راضی باشید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.