مهاجرت به قبرس (اقامت و شهروندی قبرس شمالی)

۸۸ بازديد


در این صفحه شرایط شهروندی و اقامت قبرس، هزینه زندگی در قبرس و همه موارد از صفر تا صفر را بررسی خواهیم کرد. در حال حاضر شرایط زندگی در قبرس شمالی و راه ها و روش های مهاجرت به قبرس عبارتند از:

خرید مسکن با خرید ملک

• با راه اندازی کسب و کار مهاجرت کنید

• تحصیل در خارج از کشور در قبرس

• با دعوت به کار ویزا بگیرید

با خرید زمین به قبرس بروید

برای کسانی که قصد زندگی در قبرس را دارند، خرید ملک منطقی ترین و اقتصادی ترین راه برای مهاجرت به قبرس شمالی است. پروژه های بسیار متنوعی برای فروش و شرایط پرداخت بسیار مناسب وجود دارد که به شما این امکان را می دهد که مصالح ساخت خانه را خودتان انتخاب کنید و اقساط بلند مدت بدون بهره تا 84 ماه پرداخت کنید.

طیف وسیعی از املاک، از واحدهای استودیویی (بدون اتاق خواب) تا ویلاهای ساحلی بسیار مجلل با قیمت حداقل یک سوم سایر کشورهای مدیترانه ای، یکی از جاذبه هایی است که منجر به مهاجرت افراد زیادی از کشورهای شمال اروپا و روسیه شده است. کشورهای سخنگو در قبرس شمالی خرید املاک و مستغلات. .

با خرید زمین هزینه آپارتمان خود را پرداخت کردید و خانه ای از خانواده قبرسی گرفتید. علاوه بر این، شما سرمایه گذاری کرده اید و می توانید رشد سالانه سرمایه گذاری خود را با افزایش قیمت خانه مشاهده کنید که از 10% تا 30% در سال در مناطق مختلف قبرس متغیر است. ضمناً با تبدیل ریال به پوند، برنده اصلی معامله هستید.

خرید، فروش و ثبت املاک و مستغلات در قبرس شمالی یورومای به پوند بریتانیا انجام می شود و این تضمینی قوی برای محافظت از سرمایه شما به ارز گرانبهای بریتانیا است. اساساً تفاوت اصلی بین بازار املاک و مستغلات در قبرس و ترکیه یکسان است. زیرا در ترکیه خرید شما معمولا به دلار و ثبت اسناد به لیر ترکیه انجام می شود. البته املاک قبرس در مقایسه با ترکیه مزایای بسیار دیگری نیز دارد که در جدول زیر به آنها می پردازیم:

تفاوت قبرس شمالی و ترکیه در خرید ملک

خرید ملک در ترکیه، خرید ملک در قبرس شمالی

خرید به دلار - ثبت اسناد به لیر، خرید - فروش - اجاره و ثبت ارزهای گرانبها به پوند انگلیس.

فروش ملک به خارجی ها و فروش به ترک ها یا مؤسسات دولتی به نصف قیمت لیر ترکیه به قیمت مصوب دولت ممنوع است و قیمت توافقی بین خریدار و فروشنده است و دولت در قیمت گذاری دخالتی ندارد و محدودیتی در تعداد معاملات هر ملک برای هر کشور وجود ندارد (افغانستان - چین - سوریه - برخی از کشورهای آفریقایی و جنگ زده مجاز به سرمایه گذاری در قبرس شمالی نیستند. همچنین محدودیت های زیادی وجود دارد که در آنجا برای اسرائیل اعمال شده است. . ).

مجوز فروش حداقل پس از سه سال (فقط املاک آماده) مجوز فروش چندین بار حتی برای املاک دارای مالکیت قبلی در انبار و در حال انجام.

اقامت در این منطقه فقط با نرخ های اعلام شده برای اقامت در این منطقه بدون قیمت (بله، تعداد تخت ها باید برابر تعداد اعضای خانواده باشد)

اگر در برخی از مناطق املاک و مستغلات در هر نقطه از قبرس در محل زندگی می کنید، خارجی ها می توانند در آن زندگی کنند (توجه داشته باشید که املاک نزدیک به مناطق نظامی و امنیتی بدون سند برای خارجی ها معامله می شود و این یک قرارداد است. اما آنها این کار را انجام می دهند. خیر. مشکل اقامت دارند)

معمولاً شرایط پرداخت منعطفی وجود ندارد و تا زمانی که کل مبلغ پرداخت نشده باشد، نمی توان برای اقامت درخواست داد، ملک را می توان تا ده سال مستهلک کرد و حتی پس از تحویل ملک نیز همچنان پرداخت می شود. علاوه بر این، می توانید با پرداخت 35 درصد از ارزش ملک برای اقامت درخواست دهید (این درصد در قانون جدید 2024 برای قبرس شمالی بیشتر خواهد بود).

قیمت املاک (به پوند) رشد قابل توجهی نداشت. رشد قیمت ملک (به پوند انگلیس) بین 10 تا 30 درصد در سال متغیر است.

مالیات 15 تا 40 درصد، مالیات فقط 5 درصد و فقط یک بار

خرید اعیان، خرید زمین و اعیان و سهم مساوی با شهروندان قبرسی

چه افرادی با خرید ملک مسکن می گیرند؟

خریداران و پیمانکاران فرعی.

زیر گروه های خریداران شخصی عبارتند از:

• خانواده

کودکان زیر هجده سال (اتوماتیک)

فرزندان مجرد بالای 18 سال باید جداگانه به پلیس مهاجرت مراجعه کنند (دختران زیر محدودیت سنی و کودکان زیر 25 سال هستند)

• والدین خریدار

لطفا توجه داشته باشید که تعداد اتاق خواب ها باید متناسب با تعداد افراد باشد. و با توجه به سرمایه گذاری و تجربه مسکونی ما، توصیه ما خرید دو ملک متفاوت برای کسانی است که به دنبال اقامت والدین خود نیز هستند. شما می توانید برای اقامت دائم والدین خود یک ملک مجزا (حتی به صورت آتلیه یعنی واحد بدون اتاق خواب) خریداری کنید و یا باید تعداد اتاق خواب های منزل خود را افزایش دهید که به صرفه نیست. برای او شما

آیا خواهر و برادر می توانند همزمان در ملک زندگی کنند؟

اگر مجرد هستید (فقط 2 نفر)، می توانید یک شب اقامت داشته باشید. توجه داشته باشید که تعداد زیادی از افراد می توانند در یک مشارکت شریک شوند اما قوانین اخذ اقامت با مشارکت متفاوت است. طبق قانون مهاجرت، یک خانواده (مالک و زیر گروه) می توانند از طریق یک ملک یا دو خواهر و برادر در صورتی که هر دو مجرد باشند، اقامت کنند.

چه کسی می تواند در قبرس شمالی زمین بخرد؟

همه افراد به جز شهروندان سوریه، افغانستان، چین و کشورهای آفریقایی (به جز آفریقای جنوبی و مصر) می توانند در قبرس شمالی ملک بخرند. زمانی که این افراد گذرنامه ای کمتر از یک ماه از کشور خود را به پلیس نشان دهند، پلیس قبرس شمالی سوابق مجرمانه این افراد را از طریق سازمان اینترپل و در صورت نداشتن سابقه کیفری رصد می کند. ، می توانند مدارک دریافت کنند.

لازم به ذکر است که در قوانین جدید قبرس شمالی در سال 2024 محدودیت های زیادی برای شهروندان اسرائیلی اعمال خواهد شد.

آیا با خرید ملک می توان خانه دائمی گرفت؟

همه صاحبان املاک در قبرس شمالی می توانند برای اقامت درخواست دهند. این مسکن برای سه سال اول سالانه و در سال سوم تا پنجم دو سال است و از سال پنجم با رعایت شرایط زیر می تواند به اقامت دائم تبدیل شود:

• برای اقامت سالانه، دو ساله و پنج ساله، باید منابع مالی (20000 دلار برای ملک پیش خرید شده و 15000 دلار برای ملک آماده برای هر سال اقامت) ارائه دهید. اقامت پنج ساله مستلزم داشتن ملکی به ارزش بیش از 125000 پوند و ترک نکردن قبرس برای بیش از 6 هفته در سال (در 5 سال گذشته) است. اگر قصد سفر دارید و قصد اقامت دائم در قبرس را ندارید، باید هر یا دو سال یکبار مجوز اقامت خود را تمدید کنید و نمی توانید اقامت دائم دریافت کنید.

• ارائه آدرس رسمی مسکونی (اثبات اجاره املاک خریداری شده قبلی و اثبات املاک خریداری شده).

• معاینه پزشکی عدم وجود بیماری های عفونی را تایید می کند.

• اسناد تولد و ازدواج با ترجمه رسمی جهت اخذ حق اقامت برای زیر مجموعه های مالک.

• گواهی بررسی سابقه از کشور مبدا با تاریخ کمتر از یک ماه (در صورتی که محل تولد و اقامت فرد قبل از ورود به قبرس در دو کشور مجزا بوده است، باید از هر دو مکان گواهی ترخیص دریافت کند).

آیا پس از اقامت از طریق خرید ملک اجازه کار داریم؟

بله، محدودیتی وجود ندارد، اما باید فورا نوع ویزا (از ویزای مالک ملک به ویزای کاری) را تغییر دهید. چون وزارت کار در قبرس شمالی روی کار بدون بیمه بسیار حساس است و در صورتی که نوع ویزای شما به دلیل بیمه تغییر نکرده باشد جریمه سنگین یا اخراج از کشور خواهید داشت.

فراموش نکنید که برای یافتن شغل مناسب در قبرس شمالی باید دو شرط اصلی را داشته باشید:

• آشنایی با زبان ترکی (انگلیسی پایه دوم)

• داشتن تخصص مورد نیاز (مربوط به صنعت ساختمان یا صنعت گردشگری یا صنعت آموزش)

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی برای خانواده ها چیست؟

دسترسی به خدمات پزشکی رایگان در مراکز دولتی مناسب

آموزش رایگان در مدارس دولتی

تحصیل در دانشگاه با تخفیف ویژه (فقط برای کسانی که در دانشگاه به زبان ترکی ادامه می دهند).

افتتاح حساب بانکی بین المللی و پذیرش کارت های مسترکارت و ویزا (کارت های اعتباری و نقدی) با ارزهای معتبر مانند پوند انگلیس، دلار، یورو و لیر ترکیه.

امکان خرید اقساطی و دریافت وام بانکی

گرفتن ویزای توریستی برای کشورهای دیگر بسیار آسان است

مهاجرت به قبرس شمالی با افتتاح یک تجارت

دولت قبرس شمالی سیاست خود را بر جذب سرمایه خارجی بنا نهاده است. پشتیبانی بسیار خوبی از بنیانگذاران کسب و کار دارد و با سهولت گرفتن مجوز کسب و کار و ارائه وام های بلندمدت با بهره بسیار پایین، سرمایه گذاران زیادی را از سراسر دنیا به فکر راه اندازی کسب و کار انداخته است. در قبرس شمالی بودن

قبرس جنوبی کشوری کم جمعیت است که پتانسیل بالایی دارد. تعداد دانشجویان خارجی قبرسی در این کشور سه برابر است. و پیش بینی ها حاکی از آن است که سالانه بیش از 10 میلیون گردشگر از این کشور دیدن خواهند کرد. بنابراین مشاغلی که پاسخگوی نیاز دانشجویان و گردشگران باشد می تواند بازار کار خوبی داشته باشد.

جدا از این دو حوزه، هر شغلی که مربوط به بازار ساخت و ساز باشد، بازار بسیار مناسبی برای رشد و توسعه دارد. بسیاری از سرمایه گذاران به بازار املاک و مستغلات قبرس شمالی روی آورده اند و در این کشور کارهای ساختمانی با سرعت و حجم بسیار بالایی در حال انجام است.

اگر می خواهید عنوانی در مورد یک شغل بسیار امیدوارکننده ارائه دهید، باید بگویید:

کافه یا رستوران

عکاسی و کارهای فنی مربوط به هنرجویان

تعمیر موبایل

آرایشگاه

عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای

دفتر معماری

ساخت کم

تولید کابینت و مصالح چوبی

تولید بلوک های ساختمانی

گرافیک و تبلیغات

در صورت ثبت شرکت چه کسانی می توانند در قبرس اقامت کنند؟

حمایت دولت از سرمایه گذاران حتی در منطقه سکونت موثر است. صاحبان مشاغل در ابتدا ویزای کارآفرینی 2 ساله دریافت می کنند و تمامی زیرشاخه های آنها بدون نیاز به حمایت مالی اقامت دریافت می کنند (زیررده ها در همه انواع اقامت یکسان است). صاحبان مشاغل برای اخذ اقامت نیازی به هیچ نوع حمایت مالی ندارند و فرآیند اخذ اقامت آنها سریعتر و آسانتر از سایر انواع اقامت است.

آیا میتوانیم شرکت ثبت کنیم و اقامت دائم بگیریم؟

خیر پس از گذشت 6 سال و بیمه اشتغال در این مدت رد شده است. متقاضیان می توانند برای ویزای دائمی اقدام کنند.

مهاجرت به قبرس از طریق تحصیل

دو راه برای اخذ ویزای تحصیلی در قبرس شمالی وجود دارد.

• ثبت نام در دانشگاه ها

ثبت نام در دانشگاه هایی که دوره های آموزشی کوتاه مدت ارائه می دهند. مانند دوره های زبان ترکی، انگلیسی، آلمانی و یا مدارسی که دوره های کوتاه مدت مانند آموزشگاه های فنی و حرفه ای ارائه می کنند. مانند دوره های مدیریت گردشگری، مدیریت پروژه و مدیریت بازرگانی.

یک دانشجو (خواه دانشجوی کالج یا دانشجو) نیازی به کمک مالی ندارد. اما همسالان بالای 18 سال آنها باید توان مالی را به دولت نشان دهند. (در حال حاضر 25000 دلار یا بیشتر)

اخذ اقامت قبرس از طریق دعوتنامه کاری

به طور کلی، ویزای پیشنهاد شغلی در خدمات مهاجرت قبرس شمالی رایج نیست. با این حال، کارفرما حق دارد برای داوطلبی که قدرت کارشناسان خارج از جزیره را داشته باشد و بخواهد آنها را با کسب و کار خود در قبرس آشنا کند، دعوتنامه کاری ارسال کند. در این صورت کارفرما در قبال کارمند مسئول است و در صورت ارتکاب جرم از سوی کارفرما کفیل قانونی کارفرما خواهد بود.

همچنین کارفرما موظف است مبلغ را در بانک به نام کارگر خارجی خود مسدود کند. تمام این محدودیت ها برای کارفرمایان است که به افرادی که ویزای قبرس را دریافت کرده اند و از فیلترهای اصلی دولتی (ظرفیت مالی و کارت سلامت) عبور کرده اند، اولویت دهند.

کارفرما موظف است حداقل مبلغ تعیین شده توسط وزارت کار را علاوه بر حقوق ماهیانه و حق بیمه کارکنان پرداخت کند. در حال حاضر حق بیمه برای یک کارمند غیر قبرسی حدود 3000 لیر ترکیه و حقوق پایه آن حدود 20000 لیر ترکیه است.

اقامت و مهاجرت به قبرس با تمکن مالی

اخذ ویزای موقت یک ساله از طریق پول و اجاره خانه راهی برای اخذ اقامت سال قبل است که با قانون جدید 2024 حذف شد. در این نوع ویزای موقت; مبلغ مالی باید بیش از 25 هزار دلار باشد. لازم به ذکر است که وجوه باید به حساب شما واریز شده و از زمان اقدام تا زمان دریافت اقامت (دو ماه یا بیشتر) در حساب شما باقی بماند. افراد دارای امکانات مالی می توانند برای فرزندان خود ویزای یک ساله خود را درخواست کنند و فرزندان نیازی به هزینه اضافی ندارند. (دسته بندی ها برای انواع ساختمان ها یکسان است).

تمامی افرادی که از این طریق مهاجرت به قبرس یورومای می گیرند مانند سایر انواع اقامت از مزایای دولتی رایگان استفاده می کنند.

پاسپورت قبرس با سرمایه گذاری

جالب است بدانید قبرس شمالی پاسپورت را به پول نمی فروشد. دلیل آن حفظ امنیت این کشور در سطح بالایی است.

بسیاری از کشورها مانند قبرس جنوبی و یونان سعی دارند با فروش شهروندی خود به خارجی ها، ضعف اقتصادی خود را جبران کنند. با هدایت جریان ثروتمندان به این کشورها که به دنبال هویت جدیدی برای پنهان کردن جنایات خود هستند، امنیت این کشورها را تهدید می کند. قبرس شمالی کشوری امن است. صرف نظر از اندازه سرمایه گذاری در طول 5 سال اول اقامت، مهاجران افراطی و با دقت اندازه گیری می شوند. پس از حداقل 5 سال بررسی، مرحله اول راه را برای مجوز اقامت دائم و مرحله بعدی برای پاسپورت خارجی هموار می کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.