مزایای پادکست

۱۰۸ بازديد


در مطالب وبلاگ قبلی درگاه پرداخت Sizpy که در مورد پادکست ها بود در مورد اینکه پادکست چیست و چیست صحبت کردیم. همچنین در مورد نحوه کسب درآمد از تولید پادکست صحبت کردیم و برخی از پادکست ها یا اپلیکیشن های منتشر کننده پادکست را معرفی کردیم. در این مقاله می خواهیم به مزایای گوش دادن به پادکست نیز اشاره کنیم.

مزایای گوش دادن به پادکست چیست؟

اگر تا به حال به پادکست گوش داده باشید، متوجه شده اید که تعریف و توصیف یک پادکست در یک کلمه یا جمله غیرممکن است. گوش دادن به پادکست ها علاوه بر جذاب و جالب بودن، می تواند سطح اطلاعات فرد را از عمومی به تخصصی برساند. پادکست ها محتوای صوتی هستند که می توانند قلب را لمس کنند و شنونده را سرگرم کنند. با انواع مختلف پادکست، پادکست برای هر سلیقه ای وجود دارد. شما با خود می گویید، چرا من حتی به پادکست گوش کنم. اما بد نیست بدانید که گوش دادن به پادکست فواید زیادی دارد. در این مقاله به برخی از مزایای آشکار گوش دادن به پادکست ها می پردازیم. پس با ما همراه باشید

قدرت تجسم و تخیل را تقویت می کند و در نتیجه خلاقیت را افزایش می دهد

تحقیقات نشان داده است که شنوندگان پادکست می توانند تصاویر رنگارنگی را در ذهن خود ایجاد کنند و این تصاویر ذهنی با تضاد عاطفی خواننده با محتوای ارائه شده در پادکست مطابقت دارد. مطالعه دیگری نشان داد که شنوندگان پادکست بیشتر از نظر ذهنی درگیر درک یک داستان هستند تا خواندن داستان در یک کتاب. شنوندگان پادکست فقط بدون دیدن داستان به داستان گوش می دهند، بنابراین باید از تخیل خود استفاده کنند و داستانی که گفته می شود را درک کنند تا تصویری از داستان ایجاد کنند. بر این اساس، ذهن شنوندگان پادکست  شیراحمدی قوی تر می شود و تخیل آنها نسبت به کسانی که به پادکست گوش نمی دهند زنده تر می شود.

بسیاری از پادکست ها دارای محتوای آموزشی هستند

پادکست ها در اندازه های زمانی مختلف و با موضوعات مختلف ارائه می شوند، بنابراین در دنیای پادکست ها موضوعی برای سلیقه همه وجود دارد. پادکست ها مملو از محتوای صوتی آموزنده است که آگاهانه و ناخودآگاه وارد ذهن شنونده می شود. با گوش دادن به پادکست‌ها، زمان پربارتر شده است و می‌توانید در مدت زمان کوتاهی از یک روایت پر از یادگیری مطلع و علاقمند شوید. یادگیری از طریق پادکست یکی از بهترین راه ها برای استفاده از زمان است.

هنگام گوش دادن به پادکست ها، می توانید از چندین مهارت به طور همزمان استفاده کنید

یکی دیگر از مزایای پادکست این است که می توانید در حین انجام کارهای دیگر به پادکست گوش دهید. می توانید در راه رفتن به محل کار یا در حالی که منتظر شروع جلسه بعدی هستید به پادکست گوش دهید. وقتی در حال وبگردی یا بررسی شبکه های اجتماعی هستید، واضح است که نیازی به تمرکز زیاد روی این کارها ندارید و گوش دادن به پادکست های خبری در این مواقع می تواند جالب و مفید باشد. در واقع، پادکست ها را می توان در هر زمان و هر مکان برای کسب اطلاعات بیشتر گوش داد.

با گوش دادن به پادکست ها می توانیم شنوندگان بهتری شویم

در هر سن و موقعیتی باید هر روز با افراد مختلفی برخورد و تعامل داشته باشید و معاشرت با افراد بخش مهمی از زندگی روزمره شماست. پادکست ها همه در مورد گوش دادن به داستان های دیگران با زمان و انرژی کمتر هستند.

با گوش دادن به پادکست ها، شخص با گوینده گفتگو نمی کند و در عوض تنها شنونده می شود. با گوش دادن به پادکست ها می آموزیم که گاهی اوقات فقط باید شنونده باشیم و از دادن نظرات و راه حل ها دست برداریم، یاد می گیریم که گاهی مردم می خواهند داستان هایشان شنیده شود. پادکست ها به ما کمک می کنند تا شنونده کامل داستان های دیگران باشیم و شاید خودمان بخشی از داستان های آنها شویم. به این ترتیب حس تعلق ما رشد می کند و کم کم شنونده های بهتری می شویم.

در مورد دنیای اطرافمان بیشتر یاد خواهیم گرفت و حس نوع دوستی ما تقویت خواهد شد

پادکست ها به ما می آموزند که جهان اضلاع و ابعاد مختلفی دارد و داستان های آن با صداهای مختلف شنیده می شود. پادکست ها به شما می گویند که از چه کسانی بیاموزید تا بتوانید طیف وسیعی از دیدگاه های مختلف را در مورد مسائل پیرامون خود بیابید. به این ترتیب با گوش دادن به داستان های مختلف از پادکست های مختلف دنیایی جدید و جذاب جلوی چشمان ما خواهد آمد. دیدن جهان از دریچه‌های مختلف و شناخت ماهیت واقعی داستان‌هایی که در پادکست‌ها گفته می‌شود، در نهایت به جهان‌بینی عمیق‌تر و نوع دوستی با دیگران منجر می‌شود.

پادکست ها بر خلاف هر شکلی از سرگرمی است که تا به حال داشته ایم.

اگر نمی خواهید کتاب بخوانید،  سفارش پادکست زهرا شیراحمدی را امتحان کنید. شروع به گوش دادن به پادکست هایی کنید که داستان های جالب و شخصیت های دوست داشتنی دارند. با گوش دادن به این پادکست ها می توانید حس جدیدی را در خود ایجاد کنید. گوش دادن به این نوع پادکست که حاوی محتوای روایی و داستانی است می تواند شما را از کسالت خارج کند و راه های جدیدی را برای شما باز کند. گوگل

با گوش دادن به محتوای پادکست می توانید علایق جدیدی پیدا کنید

با گوش دادن به یک سری پادکست، می توانید خود را به جای شخصیت های مختلف داستان قرار دهید، در هر قسمت از پادکست اطلاعات جدیدی به دست آورید و به این ترتیب متوجه شوید که در هر صحنه از داستان چه اتفاقی می افتد. هر بار که خود را به جای شخصیت های داستان قرار می دهید، زندگی جدیدی را تجربه می کنید و می توانید علایق جدیدی پیدا کنید که می توانید استعدادهای شگفت انگیزی در دنیای واقعی داشته باشید. بیشتر این زمینه ها چیزهایی هستند که هرگز در زندگی روزمره به آنها توجه نمی کنید.

در پایان می توان نتیجه گرفت که پادکست ها به شما این امکان را می دهند که صدای افراد زیادی را بشنوید و داستان ها و روایت ها را دنبال کنید. با گوش دادن به پادکست‌ها، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از تجربه‌ای که هر روز دارید داشته باشید. پادکست ها یکی از مهم ترین انواع رسانه ها هستند و سال به سال بر تعداد آنها افزوده می شود و به همین دلیل درگاه پرداخت Sizpy نیز با پادکست های زیادی شروع به کار کرده است. بسیاری از پادکست ها از درگاه های پرداخت آنلاین برای دریافت حمایت مالی استفاده می کنند. به عنوان مثال، آنها یک لینک پرداخت Sizpay را در توضیحات قسمت های خود اضافه می کنند تا حامیان آنها بتوانند وجوه پشتیبانی و حمایت مالی را برای آنها ارسال کنند.

پادکست‌های یادگیری زبان آلمانی به عنوان یکی از ابزارهای موثر و محبوب برای افرادی که می‌خواهند زبان آلمانی را به صورت خودآموز یاد بگیرند، بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. این پادکست‌ها امکان می‌دهند تا افراد به راحتی و در هر زمان و مکانی که دلخواه باشد، به گوش دادن به مکالمات و موضوعات مختلف در زبان آلمانی بپردازند. پادکست‌های یادگیری زبان آلمانی علاوه بر اینکه به بهبود مهارت‌های شنیداری کمک می‌کنند، می‌توانند مفید باشند برای تقویت دایره واژگان و تسلط بر قواعد گرامری زبان.

 

این پادکست‌ها معمولاً با سطوح مختلف ارائه می‌شوند، بنابراین حتی افرادی که از سطح مبتدی شروع کرده‌اند، می‌توانند از آنها بهره‌مند شوند. همچنین، تنوع موضوعات مطرح شده در این پادکست‌ها افراد را به طور جذابی درگیر می‌کند و آنها را به دنیای فرهنگی و زبانی آلمانی نزدیک می‌کند. از طرفی، استفاده از مکالمات و بحث‌های واقعی که در این پادکست‌ها مطرح می‌شوند، باعث می‌شود تا یادگیری زبان آلمانی به صورت عملی‌تر و قابل تجربه‌تری صورت گیرد و افراد بتوانند زبان را در موقعیت‌های واقعی تر واقعی یاد بگیرند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.