فیلم در مورد طراحی لباس

۲۰ بازديد


فیلم‌های با موضوع پوشاک، صنعت سینما یکی از صنایع مهم و تاثیرگذار در فرهنگ‌سازی، ترویج و تحقیق در موضوعات مختلف است. از زمان ظهور سینما، موضوعات مختلفی در فیلم ها و سریال های تلویزیونی مورد بررسی قرار گرفته است. از جمله مد، که امروزه به یکی از محبوب ترین موضوعات تبدیل شده است. اگرچه فیلم ها و سریال هایی که به مد می پردازند در تاریخ سینما جایگاه کمتری دارند. اما جذابیت آنها همچنان حفظ شده است. فیلم‌ها و سریال‌ها با تأثیرگذاری بر احساسات بینندگان در شکل‌دهی و تغییر مسیر زندگی شخصی و حرفه‌ای‌شان نقش مهمی دارند. گاهی اوقات می توانید افرادی را پیدا کنید که از یک فیلم، سریال یا مستند الهام گرفته اند تا مسیر زندگی خود را تغییر دهند یا در مسیری که انتخاب کرده اند قرار بگیرند. در این مقاله به بهترین فیلم ها درباره لباس می پردازیم.

معرفی فیلم ها و سریال های دنیای مد

درک جذابیت صنعت مد اهمیت ویژه ای دارد، چیزی که بسیاری از مردم آن را اشتباه می دانند. این صنعت پویا بر سبک زندگی میلیون ها نفر در سراسر جهان تأثیر می گذارد، باعث می شود افراد احساس رضایت بیشتری داشته باشند، دائماً به دنبال تغییر و پیشرفت هستند و به عنوان زبان و ابزاری برای بیان افکار و عقاید مختلف شناخته می شوند.

این دو به دلیل نزدیکی سینما و صنعت مد در هم تنیده شده اند. طراحی لباس به عنوان یکی از مهمترین جنبه های فیلمسازی شناخته شده است و برخی از فیلم ها میلیون ها دلار را صرف طراحی مد و لباس می کنند. به ویژه فیلم هایی با مضمون مد و مد ساخته شد و تعامل بیشتری بین این دو صنعت ایجاد شد.

سریال نگاه جدید را بشناسید

«نگاه جدید» یک سریال تاریخی جدید از اپل تی‌وی پلاس است. که مبارزه دو طراح معروف کوکو شانل و کریستین دیور را در طول جنگ جهانی دوم به تصویر می کشد. این سریال ایده های اصلی خود را با ژانرهای تاریخی، تاریخی و درام به مخاطب ارائه می کند. داستان سریال را می توان اینگونه خلاصه کرد: کریستین دیور پس از جنگ جهانی دوم در پاریس مد و لباس های خود را به نام «نوک نگاه» خلق کرد. او با کوکو شانل، طراح بسیار معروف آشنا می شود و درگیری حرفه ای و ایدئولوژیکی بین آنها روایت می شود.

در این سریال بن مندلسون در نقش کریستین دیور، ژولیت بینوش در نقش کوکو شانل، میزی ویلیامز در نقش کاترین دیور و جان مالکوویچ در نقش لوسین للونگ بازی می‌کنند. این سریال با دو جمله شروع می شود که اولین جمله توصیف می کند که پاریس در دوران اشغال آلمان در جنگ جهانی دوم چگونه بود. فصل دوم به نقش خلاقیت و نوآوری در زندگی و روحیه جامعه می پردازد. در ادامه مقاله درباره این فیلم که حول محور طراحی لباس می چرخد ​​به بررسی سری جدید این فیلم می پردازیم.

سری جدید ظاهر را ببینید. فیلم هایی در مورد طراحی مد

سریال Todd E. Kessler به سختی چنین چیزهایی را تحمل می کند، "چهره های جدید" تا حد زیادی انزواگرایانه است، اگرچه داستان در دوره ای پرتلاطم در تاریخ رخ می دهد و رویدادها به جای تمرکز بر این رویدادها، روی میلیون ها نفر در سراسر جهان تأثیر می گذارد. بیشتر بر روی شخصیت‌هایی تمرکز می‌کند که بر فرهنگ و تاریخ تأثیر گذاشته‌اند، در حالی که این سریال ایده‌های جالب و پتانسیل بالایی دارد، اما به خوبی از پس آن‌ها برنمی‌آید.

این مجموعه از اپل تی وی پلاس تاریخ در حال تغییر مد و لباس فرانسه را نشان می دهد. داستان او درباره دو طراح مد کریستین دیور و کوکو شانل در پاریس است و تأثیر این درگیری را بر توسعه مد نشان می دهد. کریستین دیور، یک رویاپرداز، بنیانگذار یک خانه مد معروف است، در حالی که خواهر کوچکترش کاترین به مقاومت در آلمان می پیوندد و مدتی را در اردوگاه کار اجباری راونسبروک می گذراند. در مقابل، شانل، یک تاجر زیرک، مخفیانه با نازی ها کار می کند.

برند دیور در جنگ جهانی دوم

در طول جنگ، کریستین دیور تقریباً تمام وقت در فروشگاه مربی خود، لوسین للونگ، کار می کرد. و با طراحی لباس برای همسران افسران آلمانی، صنعت مد فرانسه ادامه یافت. در مقابل، Chanel در ابتدا تصمیم گرفت تجارت خود را در طول جنگ متوقف کند. اما او بعداً با یکی از مقامات عالی رتبه نازی رابطه برقرار کرد و سعی کرد از قانون آریان برای کنترل شرکت خود و جلب متحدان یهودی خود استفاده کند.

«نگاهی جدید»، داستانی که بر دو طراح تمرکز دارد، از ساختاری دوگانه با خطوط زمانی موازی استفاده می‌کند تا آسیب‌دیدگی و بهبودی دو مرد را همزمان نشان دهد. از سوی دیگر، دخالت شانل با نیروهای نازی قبلاً در بیوگرافی او در سال 2011، خواب با دشمن، فاش شده بود. با این حال، سریال به ندرت جزئیات این موضوعات را مورد بحث قرار می دهد و بر درک دیور و شانل به عنوان دو نماد مد تمرکز دارد. این تضاد بین خشونت جنگ و ظرافت هنر، موضوعی است که به خوبی در سریال به تصویر کشیده شده و موضوعی ایده آل برای کشف است.

فیلم هایی درباره برندهای کوکو شانل و دیور، طراحی لباس

این سریال در مدت 10 ساعت فضای کافی برای صحبت در مورد اهمیت مسائل به ظاهر کوچک دارد. چگونه زیبایی و زیبایی شناسی انزجار اخلاقی را پنهان می کند متأسفانه، سریال به هیچ یک از این مسائل نمی پردازد و در عوض بر جنبه های آشناتر از محیط و دوره زمانی تمرکز می کند. در همان زمان مواردی را که ممکن است این مجموعه را از نمونه های مشابه متمایز کند نادیده می گیرد.

سریال «نگاه جدید» نتوانست نظر مثبت بسیاری از منتقدان را به خود جلب کند. پس از تماشای سریال، 49 منتقد در وب سایت Rotten Tomatoes امتیاز رضایت 59 درصدی را به آن دادند. خبر خوب برای طرفداران سریال بیوگرافی این است که سرویس استریم اپل تی وی پلاس این سریال را برای فصل دوم تمدید کرده است.

اکثر آنها معتقدند سریال «نگاه جدید» از کیفیت تولید عالی و بازیگران با استعداد بهره می برد. اگرچه این بازیگران اغلب با داستان های ضعیف رها می شوند. اگرچه سریال قصد خود را برای تمرکز بر دنباله و دوران پس از جنگ جهانی دوم اعلام می کند. اما طولی نکشید که تا دهه 1940 پیش رفت. از آنجا همه چیز بسیار کند پیش رفت. دقیقاً 3 قسمت طول کشید تا پاریس آزاد شود. با توجه به اهداف تعیین شده، زمان زیادی به آن اختصاص می یابد و زمان کافی برای اجرای عدالت در طول ویکی وجود ندارد.

معرفی The Phantom Menace.

اگر به فیلم علاقه دارید حتما فیلم معروف «خون برمی خیزد» ساخته پل توماس اندرسون را دیده اید. اندرسون در این فیلم به موضوعی خاص می پردازد و پیچیدگی های روابط انسانی را نشان می دهد و داستان عشقی را روایت می کند که با تکبر و خودخواهی نابود شده است.

مد و مد نیز به عنوان جنبه ای از داستان در این فیلم حضور دارند. داستان در دهه 1950 می گذرد و دانیل دی لوئیس نقش خیاط معروفی به نام «رشته خیال» را بازی می کند که برای افراد ثروتمند و خانواده سلطنتی لباس می دوزد.

همه چیز تحت کنترل اوست تا اینکه با آمدن یک دختر کوچک و حضور او زندگی اش تغییر می کند، طوفانی از تغییرات را تجربه می کند. لازم به ذکر است که این فیلم آخرین نقش آفرینی دنیل دی لوئیس در دنیای سینماست "Raste Chail" در سال 2017 اکران شد و ویکی کریپس به همراه دیکی دو لوئیس را نیز در آن بازی کرد.

فیلم های مد بزرگ; دستیار خرید شخصی (خریدار شخصی)

در سال 2008 مجموعه فیلم «گرگ و میش» به شهرت و محبوبیت زیادی دست یافت. دو بازیگر اصلی این سریال کریستن استوارت و رابرت پتینسون با ایفای نقش خود به سرعت به شهرت جهانی دست یافتند. انتخاب های بعدی این دو بازیگر نشان داد که در صنعت سینما با انرژی های نو و ایده های نو روبرو هستیم.

کریستن استوارت با بازی عمیق خود در «دستیار خرید شخصی» نام خوبی در تاریخ روانکاوی برای خود به دست آورد. او نقش یک خریدار شخصی را بازی می‌کند که برای برندهای مد معروف در فرانسه خرید می‌کند و به دنبال علامتی اخروی از برادرش است.

ترکیبی از تنهایی، ماوراء الطبیعه و مد به نتیجه جذابی تبدیل شد که اعضای هیئت داوران جشنواره کن در سال 2016 را متقاعد کرد تا جایزه بهترین کارگردانی را برای این فیلم دریافت کنند. استوارت روزها را در میان جواهرات و لباس های برندهای رنگارنگ پاریسی و خرید یک مدل معروف می گذراند و شب ها به دنبال نشانه هایی از مرگ و دنیای دیگر سرگردان است. مد در این فیلم بستری برای روایت داستانی جذاب است.

خیاط، فیلمی درباره لباس پوشیدن

فیلم تیلور محصول سال 2015 اقتباسی از رمانی به همین نام است. در این اثر کیت وینسلت بازیگر که با فیلم «تایتانیک» به یادگار مانده است، نقش خیاطی را بازی می کند که پس از مدت ها به زادگاهش بازمی گردد.

خیاط داستان که تجربه تلخی در وطن کوچکش داشته و به اتهامی بی اساس از شهر اخراج شده است، برای مراقبت از مادر بیمارش برمی گردد. اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود و به نظر می رسد که او به دنبال چیزی بیشتر از مراقبت از مادرش است: انتقام. رگه هایی از مد در این فیلم برای خلق داستانی جذاب دیده می شود.

من و دیور

در مستند «دیور و من» نگاه دقیق تری به اتفاقات داخل خانه مدی مانند دیور می اندازید. این فیلم داستان مدیریت راف سایمونز در خانه مد دیور را روایت می کند و به مخاطبان در پس روند ایجاد این برند معروف نشان می دهد. در این مستند ستارگان مشهوری مانند ماریون کوتیار و جنیفر لارنس نقش های مهمی ایفا کردند.

فیلم مستند «دیور و من» مستندی جذاب و جالب است که به مدیریت راف سایمونز در موزه دیور می پردازد. طراح مد مشهور راف سایمونز از سال 2012 تا 2016 به عنوان مدیر هنری دیور خدمت کرد. این فیلم بر دوران او به عنوان مدیر هنری در موزه تمرکز دارد.

این فیلم به طور جامع فرآیند پشت صحنه ساخت قطعات مد دیور را به تصویر می کشد. این نشان می دهد که چگونه راف سایمونز از استعداد خلاقانه و دیدگاه نوآورانه خود برای رهبری تحول و تحولی که در خانه مد دیور ایجاد کرد استفاده کرد. این فیلم همچنین بر روابط شخصی و فرهنگ سازمانی در برندهای معروف مد تاکید می کند و اهمیت هماهنگی و همکاری در فرآیند خلاقانه هنر و مد را برجسته می کند.

مصاحبه با بسیاری از کارمندان و هنرمندان دیور و همچنین نمایش مراحل طراحی و تولید از دیگر آثار خانه مد، این فیلم را به منبعی جذاب و آموزنده برای علاقه مندان به دنیای مد تبدیل کرده است. هنر و خلاقیت

فیلم های طراحی لباس; کوکو قبل از شانل

از زمان راه اندازی برند شانل، نام "کوکو شانل" به یکی از معروف ترین برندهای دنیای مد تبدیل شده است. اما از زندگی کوکو قبل از رسیدن به شهرت و جاودانگی چه می دانیم؟ فیلم "کوکو قبل از شانل" به کارگردانی آن فونتین به این سوال می پردازد و آثار هنری آدری توتو را به نمایش می گذارد.

این فیلم به بررسی دوران نه چندان معروف کوکو شانل می پردازد. در آن زمان او به عنوان یکی از مهم ترین افراد در دنیای مد شناخته نمی شد. عمق و پیچیدگی شخصیت «کوکو» توسط آدری توتو در بازی شگفت انگیزش به تصویر کشیده شده است. از آشفتگی درونی او تا خلاقیت بی پایانش، این فیلم داستان شگفت انگیز زندگی یک زن خارق العاده را روایت می کند.

یکی از نقاط قوت فیلم، بازآفرینی دقیق زندگی و محیط کوکو است. همه چیز از جزئیات لباس گرفته تا دکور محیط با دقت طراحی شده است تا مخاطب را به زمان و مکان داستان برساند و آن را به درستی تجربه کند.

فیلم "کوکو قبل از شانل" نه تنها به درک بهتر زندگی این اسطوره مد کمک می کند. همچنین پیام های پشت صحنه دنیای مد را منتقل می کند. از جمله پیام های الهام بخش فیلم، پشتکار، خلاقیت و شجاعت برای دنبال کردن رویاهایتان است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.