آهنگ جدید احسان دریادل به نام «بادبادکا»

۰ بازديد
متن آهنگ احسان دریادل بادبادکا
تقصیرا همه از اونه نه نمیدونه دل دیوونه
میگه کاشکی شب نشده برگرده
چقد بی تو صبر کرده کجا رفته لبخند
حرفاتم در حد سردرده
جدی جدی فرق کرده اصلا نزن با من سر کله
هی دلتنگم نشو هی نه نزن حرفشو
هی هر کی قلبمونو زد میزنم قلبشو
چی اومده سر ما دوتا
غمگینن همه شاپرکا منو تو ماهو ستاره ایم
بالاتر از این بادبادکا
الکیه مشکلات من و تو الکیه
اینیکه روبرومه بد کسیه
ولی حسابت جداست از بقیه
خب دردم اینه بگوMusicdel | موزیکدل
بگو کجایی الان
هنوز دردسراتو تو داری برام
منو نمیاری به یاد بی مرام
فقط میخوام از این بی تابی درآم
خب دردم اینه
تکلیف روشن نی اصلا دیدم بادبادکا دارن میرقصن
رنگی رنگی و دسته دستن هی میرن و میان بعد میرقصن
ولی از دم بی نفعن تو بگو باد بیاد با باد میلرزن
تو بگو باد بره از شهر میترسن
حال من خوب نی اصلا
هی دلتنگم نشو هی نه نزن حرفشو
هی هر کی قلبمونو زد میزنم قلبشو
چی اومده سر ما دوتا
غمگینن همه شاپرکا منو تو ماهو ستاره ایم
بالاتر از این بادبادکا

اهداف ما از بازنویسی محتوا چیست؟

۳ بازديد


ممکن است از خود بپرسید، آیا ارزش صرف این مقدار زمان برای بازنویسی این محتوا را دارد؟ وقتی می توانید محتوای جدیدی ایجاد کنید، بازنویسی محتوا چه فایده ای دارد؟ در ادامه مطلب ما به این سوالات پاسخ خواهیم داد و اهدافی را برای بازنویسی محتوا ارائه خواهیم کرد.

ترافیک وب را افزایش دهید

بازنویسی مطالب باعث بروز رسانی مطالب قدیمی در سایت ما می شود و همین کافی است تا نبض مثبتی به گوگل بفرستد و به محتوای شما اعتبار بیشتری بدهد. با بازنویسی محتوا، بازدیدکنندگان بیشتری با شما آشنا می شوند و ترافیک سایت شما بسیار افزایش می یابد.

صرفه جویی در زمان و هزینه

زیرا نیازی به یافتن موضوع جدید و اتلاف وقت برای جستجو و تحقیق و در نهایت نوشتن مطالب جدید نیست. اگر محتوای وب سایت خود را به شرکت های مختلف برون سپاری می کنید، به این معنی است که نیازی به ثبت سفارش جدید ندارید و می توانید مطالب قدیمی را بازنویسی کنید و در هزینه خود صرفه جویی کنید.

آخرین مطالب

امروزه با سرعت پیشرفت علم و فناوری، بی فایده بودن محتوای قدیمی اصلاً غیرممکن نیست. بازنویسی محتوا به به روز نگه داشتن محتوای قدیمی و جلوگیری از ناپدید شدن آن کمک می کند. به عنوان مثال، اگر مقاله ای در مورد الگوریتم ها و موتورهای جستجوی گوگل منتشر می کنید، حتماً آن را بازنویسی کنید زیرا گوگل دائماً در الگوریتم های خود تغییراتی ایجاد می کند و عملکرد آنها را بهبود می بخشد.

مزایای بازنویسی محتوا چیست؟

بازنویسی محتوا مزایای مختلفی را برای شما به ارمغان می آورد که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:

مدیریت زمان یکی از مهم ترین مشکلاتی است که اکثر افراد با آن مواجه هستند. برای نوشتن یک مقاله جدید، سازنده محتوا نیاز به تحقیق در مورد کلمات کلیدی، یافتن موضوع، نوشتن مقاله و موارد دیگر دارد. این فرآیند زمان زیادی را از تولیدکننده محتوا می گیرد و گاهی ممکن است موضوعات جدیدی کشف نشود. در این صورت بازنویسی محتوا بهترین انتخاب خواهد بود. زیرا در کمترین زمان می توانید به محتوای قبلی جان تازه ای بدهید و آن را به محتوای جدید تبدیل کنید. به خصوص در مواقعی که محتوای زیادی تولید می شود و ذهن نویسنده خسته می شود.

محصول مستمر و متداول در کسب و کار روزانه در یک فضای کاملا رقابتی است، اگر همیشه در مقابل مردم نباشید به راحتی فراموش خواهید شد. بنابراین لازم است به طور مرتب تولید و منتشر شود تا از عقب نشینی جلوگیری شود. نوشتن محتوا به شما کمک می کند تا به سرعت محتوا تولید کنید و مخاطبان خود را دوباره با محتوای قدیمی و نامربوط جذب کنید.

استفاده از محتوا در قالب های دیگر تصور کنید محتوای متنی کامل و جامعی در مورد موضوعی نوشته اید. اکنون می توانید همان محتوا را به ویدیو تبدیل کرده و در شبکه های اجتماعی قرار دهید، آن را به فایل پادکست تبدیل کنید و یا در قالب یک اینفوگرافیک جامع در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. وقتی محتوا را به شیوه ای متفاوت ارائه می کنید، می تواند تأثیر آن را افزایش دهد و با مخاطبان بیشتری ارتباط برقرار کند.

بهبود و به‌روزرسانی محتوا اگر مدت زیادی از انتشار محتوا گذشته باشد، اطلاعات موجود در آن ممکن است قدیمی باشد یا در معرض تغییر باشد. با بازنویسی محتوا، شما اساسا محتوای خود را بر اساس اخبار، آمار و اطلاعات به آخرین نسخه به روز می کنید و اگر کاربری از آن بازدید کند، همچنان می تواند از آن استفاده کند.

اعتیاد چیست؟ علائم و راه‌های درمان آن

۲ بازديد

 

اعتیاد چیست؟ علائم و راه‌های درمان آن معمولاً افراد در جمع های دوستانه با مواد مخدر آشنایی پیدا می کنند و از طرف جمع به مصرف مواد ترغیب می شوند. مصرف مواد مخدر برای هر فردی متفاوت است و به وضعیت جسمی یا روحی فرد بستگی دارد. ممکن است فرد گاهگاهی  بعنوان یک تفریح مواد مخدر استعمال کند و به همین ترتیب ادامه دهد. اما برخی از افراد نیز هستند که پس ازاولین مصرف مواد مخدر به مصرف  بیشترآن روی می آورند و به مرور فواصل مصرف را کم می کنند و به آن اعتیاد پیدا می کنند . این مطلب جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد، در صورت مشکل به دکتر روانشناس و دکتر روانپزشک مراجعه کنید.

موادمخدر

نوعی داروی طبیعی و شیمیایی مانند (شیشه و تریاک) است که با مصرف آن در فرد وابستگی شدیدی ایجاد می شود. اما نه تنها افراد به این مواد معتاد می شوند، بلکه فرد می تواند به شدت به دخانیات معتاد شود. یعنی بعد از کشیدن سیگار، سیگار بعدی را زود روشن کند.

ترک اعتیاد

ترک اعتیاد
معمولا خانواده ها برای رهایی از اعتیاد عزیزانشان زجر زیادی می کشند. آنها سعی می کنند فرد را چه در خانه و چه از طریق کمپ ها و کلینیک های ترک اعتیاد از این بیماری نجات دهند. البته کلینیک ها و کمپ های ترک اعتیاد بهترین و مناسب ترین راه برای کمک به معتادان برای ترک سیگار هستند و در عین حال می توانند به خانواده ها کمک کنند تا هر چه زودتر فرد معتاد را از این بیماری روانی رها کنند.

کمپ و کلینک ترک اعتیاد

کمپ ها و کلینیک های سم زدایی دارای مجوز رسمی از سازمان بهزیستی بوده و توسط متخصصین مجرب اداره می شود. این مراکز با درمان های دارویی، روانشناختی و توانبخشی به معتادان کمک می کند تا به مرور زمان به میان جامعه برگردند. همانطور که گفته شد ترکیب داروهای شیمیایی و طبیعی در انسان اعتیادآور است. موادی مانند تریاک و شیشه برای انسان بسیار اعتیاد آور است. اما برای درمان آن با ترک موادی مانند تریاک و شیشه چه اقداماتی می توان انجام داد؟

ترک تریاک

بهترین راه برای رهایی از اعتیاد مراجعه به کلینیک ها یا کمپ های مخصوص ترک اعتیاد است. متخصص علاوه بر اینکه به تدریج به بیمار کمک می کند تا اعتیاد را ترک کند،  در کنار آن از روش های مختلف روان درمانی استفاده می کند تا او را به سطح اعتماد به نفس برساند. مدت زمانی که طول می‌کشد تا بدن فرد نسبت به تریاک سم‌زدایی شود، حدود ۱۰ روز بوده و مدت زمانی که اعتیاد او به طور کامل درمان شود، به مدت ۵ تا ۱۲ ماه است.

اما برای ترک تریاک چه داروهایی نیاز است تا بخوریم؟

اما برای ترک تریاک چه داروهایی نیاز است تا بخوریم؟
یکی از رایج ترین داروها برای ترک مواد افیونی، قرص B2 است. اما اگر مصرف این دارو بدون تجویز پزشک مصرف گردد ممکن است بیشتراز تریاک اعتیاد آور باشد… عده ای برای ترک تریاک ،مراکز سنتی درمان مواد مخدر را انتخاب می کنند و به داروهای سنتی و گیاهی روی می آورند .مصرف این داروها تائیدیه پزشکی ندارند. طبق آزمایشات مختلف نشان داده شده که این داروها خود حاوی مواد مخدر دیگری هستند و افراد ممکن است به آنها اعتیاد پیدا کنند. بدین ترتیب نتیجه می‌گیریم، که بهترین گزینه  برای ترک تریاک، مراجعه به مراکز و کمپ‌های ترک اعتیاد تائید شده می باشد . ورزش و رژیم غذایی مناسب در کنار درمان دارویی بسیار مهم است.

ترک شیشه

شیشه یک ترکیب صنعتی از موادی به نام آمفتامین‌ها است که به عنوان یک محرک بسیار قوی شناخته می‌شود. این ماده اولاً در آلمان برای درمان افسردگی، بیش فعالی و چاقی استفاده می‌شد، اما امروزه به عنوان یکی از قویترین نوع‌های آمفتامین‌ها شناخته می‌شود و با نام‌های مت، آیس و کراک به ویژه در میان جوانان.معروف است.

عوارض مصرف شیشه

مصرف شیشه می‌تواند عوارض جدی و شدیدی در افراد بوجود آورد  از جمله:
  • تنگی نفس
  • اسهال
  • تب
  • گیجی وضعف
  • بالا رفتن فشارخون وضربان قلب
  • آسیب‌های شدید کلیه و ریه
  • آنمی شدید
  • افکار خودکشی
  • اختلال در روابط جنسی

 علائم مصرف شیشه

علائم مصرف شیشه شامل : داشتن انرزی زیاد، توهم و تخیل شدید، زل زدن به یک نقطه و حرکات مخاطره آمیز است زمانی که آثار شیشه از بدن فرد خارج شود، ممکن است فرد تا ۲ روز احساس خستگی و خماری کند و همچنین سردردهای شدیدی تجربه کند ترک شیشه ماده شیشه، یک ماده صنعتی قوی‌ای است که مصرف آن خطرات جسمی و روانی زیادی را برای فرد ایجاد می‌کند. به همین دلیل، ترک این نوع ماده مخدر بسیار سخت است. هرگز به شما توصیه نمی‌شود که در منزل به فرد معتاد ترک این مواد را ترویج دهید، زیرا در بیشتر موارد، این تلاش با شکست مواجه شده و اثرات منفی شدیدی را به دنبال دارد. بهترین راه برای ترک شیشه، مراجعه به کمپ‌ها و کلینیک‌های ترک اعتیاد است تا زیر نظر متخصصان مجرب این فرایند را آغاز کنید .

آزمایش اعتیاد

آزمایش اعتیاد
آزمایش اعتیاد می‌تواند به شناسایی میزان اعتیاد فرد به مواد مخدر کمک کند. آزمایش ادرار یکی از مهمترین تست‌هایی است که جهت تشخیص مصرف مواد مخدر مانند شیشه انجام می‌شود. همچنین آزمایش خون نیز یکی دیگر از تست‌های مهم برای تشخیص اعتیاد به شیشه می‌باشد.   درمان خانگی برای استرس چیست؟بیشتر بخوانید:درمان خانگی برای استرس چیست؟ بعد از تشخیص اعتیاد، اقداماتی از سوی اعضای خانواده ممکن است در منزل برای کمک به ترک موفق اقدام شوند..

ترک شیره تریاک در منزل

معمولا برای ترک ماده مخدر  تریاک نیازی به بستری شدن نیست. اما نباید خود سرانه و بدون تجویز پزشک به مصرف دارو مبادرت کرد زیرا داروهایی مثل متادون که در زمان ترک مواد مخدر استفاده می شوند میتوانند با دوز نامناسب و مصرف نابجا خود اعتیاد آور شوند. تا اینجای مقاله در مورد شیشه و تریاک صحبت کردیم. اما آیا افراد سیگاری نمی‌توانند معتاد باشند؟ سیگار جزء مواد مخدری است که بسیاری از افراد ممکن است به صورت تفننی از آن استفاده کنند. اما گاهی شدت مصرف به قدری افزایش میابد که فرد را معتاد می‌کند.

اما برای ترک سیگار چه اقداماتی می‌توان انجام داد؟

قرص ترک سیگار داروی وارنیکلین  دارویی است که برای کاهش میل به سیگارکشیدن استفاده میشود .در حل حاضر درمان انتخابی ترک سیگار در داخل کشور است. از روز هشتم مصرف این دارو  نشانه‌های ترک سیگار در فرد نشان داده می شود. ترک مصرف شیشه شیشه از دسته موادی است که بشدت اعتیادآور است و وابستگی زیاد ایجاد می کند .ترک کردن مصرف آن حتما باید زیر نظر پزشک باشد. در غیر اینصورت مشکلاتی مانند تپش قلب، تنگی نفس و اختلالات عصبی همراه خواهد داشت . عوارض ترک مصرف شیشه ترک شیشه باعث ایجاد خماری و مدهوشی  در افراد می‌شود. علائم آن می‌تواند برای افراد یکی نباشد  که مهمترین این علائم شامل موارد ذیل است: مهمترین علایم خماری
  • رخوت و خستگی
  • بیخوابی
  • توهم
  • تب
  • گیجی و منگی
  • حالت تهوع
  • اضظراب
  • ضعف عضلانی
  • افسردگی شدید
  • خشونت

جدیدترین داروهای ترک اعتیاد

جدیدترین داروهای ترک اعتیاد
برای ترک اعتیاد با توجه به نظر پزشک روانشناس، بهترین درمان دارو درمانی است. داروهای زیر برای ترک اعتید استفاده می شوند:
  1. بوپرنورفین
  2. شربت تریاک
  3. متادون
  4. حب جدوار یا حب الشفاء
  5. نالوکسان
  6. نالتروکسان

مسکن قوی برای ترک اعتیاد

درد های ناشی از ترک اعتیاد را می توان با  مسکن های بوپرونورفین و یا B2 به عنوان ضد درد و جایگزین مواد مخدر تسکین داد.. این دارو به بیمار کمک می‌کند تا بتواند دردهای شدیدی که ناشی از ترک اعتیاد است را تحمل کند.

 درمان اعتیاد

اعتیاد به مواد مخدر همانند بیماری های دیگر مانند  بیماری قلبی و یا دیابت یک بیماری محسوب می شوند. آنها نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند و باید برای ترک مواد مخدر زیر نظر یک پزشک متخصص قرار بگیرد. اگر اعتیاد شدید باشد مانند سایر بیما ری های نیازمند بستری و مراقبت ویژه  برخورد می شود و فرد بستری می گردد.تا بر درمان نظارت کامل صورت گیرد. هیچگاه با فرد معتاد به مثابه مجرم برخورد نکنید .فرد معتاد احتیاج زیادی به یاری شما و حمایت دیگران دارد.

آزمایش عدم اعتیاد

آزمایش عدم اعتیاد
آزمایش عدم اعتیاد به پزشک کمک می‌کند تا به روند درمان بیماری فرد پی‌بری کند. این آزمایش‌ها نشان می‌دهند آیا فرد درمان را جدی گرفته است یا خیر. انجام این تست‌ها باید با رضایت فرد صورت بگیرد و نباید به عنوان یک آزمون اخلاقی نادرست تلقی شود نتیجه گیری باید توجه داشت که هر فرد ممکن است به دلایل مختلفی به مصرف مواد مخدر روی آورده باشد. اما مهم است که ما این افراد را به عنوان یک مسئولیت انسانی بپذیریم و به جای محاکمه کردن آنها، در تلاش برای کمک به آنها در درمان و رفع مشکلاتشان باشیم. بهترین راه برای درمان اعتیاد، مراجعه به کلینیک‌ها یا کمپ‌های ترک اعتیاد است و موثرترین راه برای درمان این بیماری، زیر نظر متخصصان و کادر درمانی مجرب است .

معرفی بهترین قرص برای عفونت واژن

۷ بازديد

 

عفونت واژن یکی از شایع‌ترین مشکلات بهداشتی در بین خانم‌ها است. این عفونت‌ها می‌توانند به دلایل مختلفی بروز کنند و علائم متفاوتی داشته باشند. عموماً، عفونت‌های واژن ناشی از تغییر در تعادل طبیعی میکروب‌های موجود در واژن هستند. این تغییرات می‌توانند به واسطهٔ عواملی چون استرس، تغییرات هورمونی، مصرف برخی داروها، یا بهداشت نامناسب ایجاد شوند. علائم رایج عفونت واژن شامل خارش، سوزش، ترشحات غیرطبیعی، بوی نامطبوع و درد یا ناراحتی هنگام ادرار کردن یا دخول است. این علائم می‌توانند نشانه‌ای از وجود عفونت‌هایی مانند کاندیدیازیس (عفونت قارچی واژن)، واژینوز باکتریایی یا بیماری‌های مقاربتی باشند. تشخیص دقیق نوع عفونت واژن مهم است، زیرا درمان‌ها بسته به نوع عفونت متفاوت هستند. برای تشخیص و درمان صحیح، مراجعه به پزشک یا متخصص زنان توصیه می‌شود. همچنین، رعایت بهداشت مناسب و اقدامات پیشگیرانه می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به عفونت‌های واژن کمک کند.

قویترین قرص ها برای عفونت واژن

ممکن است برای شما سوال باشد که چه قرصی برای عفونت واژن خوبه؟؛ درمان عفونت واژن به نوع عفونت بستگی دارد. معمولاً سه نوع اصلی عفونت واژن عبارتند از: عفونت قارچی، واژینوز باکتریایی و تریکومونیازیس. برای هر کدام از این شرایط، نوع خاصی از دارو تجویز می‌شود:
  1. عفونت‌های قارچی (مانند کاندیدیازیس): این نوع عفونت معمولاً با داروهای ضد قارچ تجویزی یا بدون نسخه درمان می‌شود. مثال‌های رایج عبارتند از:
  • کلوتریمازول (مانند کانستن یا جایرو)
  • فلوکونازول (دیفلوکان) که به صورت خوراکی مصرف می‌شود.
  1. واژینوز باکتریایی: این شرایط معمولاً با آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند:
  • مترونیدازول (فلگیل)
  • کلیندامایسین درمان می‌شود. این داروها می‌توانند به صورت خوراکی یا به صورت کرم واژینال مصرف شوند.
  1. تریکومونیازیس: این عفونت معمولاً با مترونیدازول یا تینیدازول درمان می‌شود.
توجه داشته باشید که تشخیص و درمان عفونت واژن باید تحت نظر پزشک انجام شود. مصرف خودسرانه داروها بدون تشخیص دقیق می‌تواند باعث بروز عوارض جانبی شود و ممکن است در درمان عفونت موثر نباشد. همچنین، برخی از عفونت‌های واژن ممکن است نشانه‌ای از یک مشکل بهداشتی جدی‌تر باشند، بنابراین مشورت با پزشک برای تشخیص صحیح و انتخاب درمان مناسب ضروری است.   دیفن هیدرامینبیشتر بخوانید:شربت دیفن هیدرامین، موارد مصرف و بهترین نحوه مصرف

قرص برای عفونت واژن پنیری

عفونت واژن پنیری، که معمولاً به عنوان کاندیدیازیس واژینال یا عفونت قارچی واژن شناخته می‌شود، اغلب با داروهای ضد قارچ درمان می‌شود. برای درمان این نوع عفونت، ممکن است پزشک قرص خوراکی فلوکونازول را تجویز کند. فلوکونازول یک داروی ضد قارچ است که به طور گسترده برای درمان عفونت‌های قارچی استفاده می‌شود.

فلوکونازول (دیفلوکان)

  • نحوه مصرف: معمولاً به صورت یک دوز خوراکی تجویز می‌شود.
  • کاربرد: اثربخش در درمان عفونت قارچی واژن.
  • مزایا: این دارو به دلیل راحتی مصرف (تنها یک دوز خوراکی) محبوب است.
  • عوارض جانبی: مانند هر داروی دیگری، فلوکونازول نیز ممکن است عوارض جانبی داشته باشد، اما اغلب افراد هیچ عارضه‌ای را تجربه نمی‌کنند.

نکات مهم

  • تشخیص دقیق: قبل از شروع هرگونه درمانی، تشخیص دقیق توسط پزشک ضروری است.
  • مراجعه به پزشک: اگر علائم پس از درمان بهبود نیافت یا بدتر شد، باید مجدداً به پزشک مراجعه کرد.
  • مراقبت‌های بهداشتی: رعایت بهداشت واژن و پیشگیری از عوامل خطرساز برای جلوگیری از بازگشت عفونت مهم است.

قرص عفونت واژن در بارداری

درمان عفونت واژن در دوران بارداری باید با احتیاط و تحت نظر پزشک انجام شود، زیرا برخی داروها ممکن است برای جنین خطرناک باشند. پزشکان معمولاً داروهایی را تجویز می‌کنند که ایمنی آنها در دوران بارداری تایید شده است.

عفونت قارچی (کاندیدیازیس واژینال)

برای درمان عفونت‌های قارچی در دوران بارداری، اغلب از درمان‌های موضعی مانند کرم‌ها یا شیاف‌های واژینال استفاده می‌شود. این داروها شامل:
  • کلوتریمازول: یک کرم ضد قارچ که برای استفاده موضعی در واژن است.
  • میکونازول: شیاف واژینال یا کرم دیگری که برای درمان عفونت‌های قارچی استفاده می‌شود.
این داروها معمولاً برای استفاده در دوران بارداری ایمن تلقی می‌شوند، اما همیشه باید قبل از استفاده با پزشک مشورت کنید.

واژینوز باکتریایی

واژینوز باکتریایی معمولاً با آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند مترونیدازول یا کلیندامایسین درمان می‌شود. این داروها می‌توانند به صورت خوراکی یا به صورت کرم واژینال مصرف شوند، اما در دوران بارداری، پزشک تصمیم می‌گیرد که کدام روش درمانی امن‌تر است.

نکات مهم

  • مشورت با پزشک: همیشه قبل از استفاده از هر نوع دارو در دوران بارداری با پزشک متخصص زنان مشورت کنید.
  • رعایت احتیاط: برخی داروها ممکن است برای جنین خطرناک باشند، بنابراین توصیه می‌شود که از داروهای موضعی به جای داروهای خوراکی استفاده شود.
  • پیگیری علائم: اگر علائم پس از درمان بهبود نیافت یا بدتر شد، باید مجدداً به پزشک مراجعه کرد.

آهنگ جدید علیرضا قربانی به نام «مست عشق»

۳۱ بازديد
متن آهنگ علیرضا قربانی مست عشق
ﺗﻮ ﻣﺮا ﺟﺎن و ﺟﻬﺎﻧﻰ ﭼﻪ ﻛﻨﻢ ﺟﺎن و ﺟﻬﺎن را
ﺗﻮ ﻣﺮا ﮔﻨﺞ رواﻧﻰ ﭼﻪ ﻛﻨﻢ ﺳﻮد و زﻳﺎن را
ﺗﻮ ﻣﺮا ﺟﺎن و ﺟﻬﺎﻧﻰ ﭼﻪ ﻛﻨﻢ ﺟﺎن و ﺟﻬﺎن را
ﺗﻮ ﻣﺮا ﮔﻨﺞ رواﻧﻰ ﭼﻪ ﻛﻨﻢ ﺳﻮد و زﻳﺎن را
ﻧﻔﺴﻰ ﻳﺎر ﺷﺮاﺑﻢ ﻧﻔﺴﻰ ﻳﺎر ﻛﺒﺎﺑﻢ
ﭼﻮ درﻳﻦ دور ﺧﺮاﺑﻢ ﭼﻪ ﻛﻨﻢ دور زﻣﺎن را
ﺗﻮ ﻣﺮا ﺟﺎن و ﺟﻬﺎﻧﻰ ﭼﻪ ﻛﻨﻢ ﺟﺎن و ﺟﻬﺎن را
ﺗﻮ ﻣﺮا ﮔﻨﺞ رواﻧﻰ ﭼﻪ ﻛﻨﻢ ﺳﻮد و زﻳﺎن را
ﭼﻪ ﺧﻮﺷﻰ ﻋﺸﻖ ﭼﻪ ﻣﺴﺘﻰ ﭼﻮ ﻗﺪح ﺑﺮ ﻛﻒ دﺳﺘﺎی
ﺧﻨﮏ آن ﺟﺎ ﻛﻪ ﻧﺸﺴﺘﻰ ﺣﻨﮏ آن دﻳﺪه ی ﺟﺎن را
ز ﺗﻮ ﻫﺮ ذره ﺟﻬﺎﻧﻰ
ز ﺗﻮ ﻫﺮ ﻗﻄﺮه ﭼﻮ ﺟﺎﻧﻰ
ﭼﻮ زﺗﻮ ﻳﺎﻓﺖ ﻧﺸﺎﻧﻰ
ﭼﻪ ﻛﻨﺪ ﻧﺎم و ﻧﺸﺎن را
ﺗﻮ ﻣﺮا ﺟﺎن و ﺟﺎﻧﻰ
ﭼﻪ ﻛﻨﻢ ﺟﺎن و ﺟﻬﺎن را
ﺗﻮ ﻣﺮا ﮔﻨﺞ رواﻧﻰ
ﭼﻪ ﻛﻨﻢ ﺳﻮد و زﻳﺎن را
ﻣﺮده ﺑُﺪم زﻧﺪه ﺷُﺪم ﮔﺮﻳﻪ ﺑُﺪم ﺧﻨﺪه ﺷﺪم
دوﻟﺖ ﻋﺸﻖ آﻣﺪ و ﻣﻦ دوﻟﺖ ﭘﺎﻳﻨﺪه ﺷﺪم
ز ﻫﻤﻪ ﺧﻠﻖ رﻣﻴﺪم
زه ﻫﻤﻪ ﺑﺎز رﻫﻴﺪم
ﻧﻪ ﻧﻬﺎﻧﻢ ﻧﻪ ﭘﺪﻳﺪم
ﭼﻪ ﻛﻨﻢ ﻛﻮن و ﻣﻜﺎن را
ز وﺻﺎل ﺗﻮ ﺧﻤﺎرم
ﺳﺮ ﻣﺨﻠﻮق ﻧﺪارم
ﭼﻮ ﺗﻮ را ﺻﻴﺪ و ﺷﻜﺎرم
ﭼﻪ ﻛﻨﻢ ﺗﻴﺮ و ﻛﻤﺎن را
ﺗﻮ ﻣﺮا ﺟﺎن و ﺟﻬﺎﻧﻰ ﭼﻪ ﻛﻨﻢ ﺟﺎن و ﺟﻬﺎن را
ﺗﻮ ﻣﺮا ﮔﻨﺞ رواﻧﻰ ﭼﻪ ﻛﻨﻢ ﺳﻮد و زﻳﺎن را
ﺗﻮ ﻣﺮا ﺟﺎن و ﺟﻬﺎﻧﻰ ﭼﻪ ﻛﻨﻢ ﺟﺎن و ﺟﻬﺎن را
ﺗﻮ ﻣﺮا ﮔﻨﺞ رواﻧﻰ ﭼﻪ ﻛﻨﻢ ﺳﻮد و زﻳﺎن را

آهنگ جدید حامیم به نام «خورشید و ماه»

۵۸ بازديد
متن آهنگ حامیم خورشید و ماه
ﻗﺼﻪ ی ﻋﺸﻖ ﻣﻨﻮ ﺗﻮ ﻋﺸﻖ ﺗﻮی ﻳﻪ ﻧﮕﺎﻫﻪ
ﻧﻪ درﺳﺘﻪ ﻧﻪ ﮔﻨﺎﻫﻪ
ﻗﺼﻪ ی ﻋﺸﻖ ﻣﻨﻮ ﺗﻮ ﻗﺼﻪ ی ﺧﻮرﺷﻴﺪ و ﻣﺎﻫﻪ
آره اﻳﻦ ﻋﺸﻖ اﺷﺘﺒﺎﻫﻪ
اﻳﻦ ﭼﻪ ﻋﺸﻘﻴﻪ ﻛﻪ اﺳﻢ ﺗﻮ ﻛﻨﺎر اﺳﻢ ﻣﻦ ﻫﺴﺖ
ﻗﻠﺒﺖ اﻣﺎ ﺟﺎی دﻳﮕﻪ ﺳﺖ
اﻳﻦ ﭼﻪ ﻋﺸﻘﻴﻪ ﻛﻪ ﻫﻴﭻ ﺣﺴﻰ ﻣﻴﻮن ﻣﺎ دوﺗﺎ ﻧﻴﺴﺖ
ﻣﺎ رﺳﻴﺪﻳﻢ ﺗﻪ ﺑﻦ ﺑﺴﺖ
ﻣﻨﻮ ﺗﻮ ﺷﺎﻳﺪ دﻧﻴﺎﻣﻮن ﻳﻜﻰ ﺑﻮد ﺷﺎﻳﺪ روﻳﺎﻣﻮن ﻳﻜﻰ ﺑﻮد
ﺷﺎﻳﺪ ﻋﺎﺷﻘﻢ ﺑﻮدﻳﻢ اﻣﺎ از واﺑﺴﺘﮕﻰ ﺑﻮد
ای ﻋﺸﻖ ﻧﺎدووم ﻣﻦ ﺗﻤﻮم ﻧﺎﺗﻤﻮم ﻣﻦ
ای ﻣﺎه اﺳﻤﻮن ﻣﻦ از ﻫﻤﻪ ﺑﻬﺘﺮون ﻣﻦ
ای ﻗﺼﻪ ی دور و دراز ای ﺳﺮ ﺑﻪ ﻣﻬﺮ ﻋﻴﻦ ﻳﻪ راز
اﻳﻦ اﻧﺘﻬﺎی ﻣﺎﺟﺮاﺳﺖ ﻋﺸﻖ ﻣﻦ و ﺗﻮ اﺷﺘﺒﺎﺳﺖ
ﻣﻨﻮ ﺗﻮ ﺷﺎﻳﺪ دﻧﻴﺎﻣﻮن ﻳﻜﻰ ﺑﻮد ﺷﺎﻳﺪ روﻳﺎﻣﻮن ﻳﻜﻰ ﺑﻮد
ﺷﺎﻳﺪ ﻋﺎﺷﻘﻢ ﺑﻮدﻳﻢ اﻣﺎ از واﺑﺴﺘﮕﻰ ﺑﻮد

آهنگ جدید سینا شعبانخانی به نام «چطوری میتونی نقش بیخیالو بازی کنی»

۸۸ بازديد
متن آهنگ سینا شعبانخانی چطوری میتونی نقش بیخیالو بازی کنی
نگاتو بردار ازم حرفی نمونده دیگه
هرچی نباید بگی چشمات داره میگه
تو خیلی وقته رفتی اما هنوز با منی
دنبال یک بهونه برای دل کندنی چرا هنوز کنار منی
نمیدونم چطور میخوای دلت رو راضی کنی
چطوری میتونی نقشه بیخیالو بازی کنی
حالا که دلت نیست اینجایی خودت که چیشه
موندن اینجوری نمیشه
اگه میگی هستی پیشم یه کاری کن دلت بگه
عشقت اگه واقعیه چشمای خوشگلت بگه
که جاده یکطرفه نمیرسه به مقصدش
نمیشه به این حس گفت عشق
نمیدونم چطور میخوای دلت رو راضی کنی
چطوری میتونی نقشه بیخیالو بازی کنی
حالا که دلت نیست اینجایی خودت که چیشه
موندن اینجوری نمیشه

مهاجرت به قبرس (اقامت و شهروندی قبرس شمالی)

۸۹ بازديد


در این صفحه شرایط شهروندی و اقامت قبرس، هزینه زندگی در قبرس و همه موارد از صفر تا صفر را بررسی خواهیم کرد. در حال حاضر شرایط زندگی در قبرس شمالی و راه ها و روش های مهاجرت به قبرس عبارتند از:

خرید مسکن با خرید ملک

• با راه اندازی کسب و کار مهاجرت کنید

• تحصیل در خارج از کشور در قبرس

• با دعوت به کار ویزا بگیرید

با خرید زمین به قبرس بروید

برای کسانی که قصد زندگی در قبرس را دارند، خرید ملک منطقی ترین و اقتصادی ترین راه برای مهاجرت به قبرس شمالی است. پروژه های بسیار متنوعی برای فروش و شرایط پرداخت بسیار مناسب وجود دارد که به شما این امکان را می دهد که مصالح ساخت خانه را خودتان انتخاب کنید و اقساط بلند مدت بدون بهره تا 84 ماه پرداخت کنید.

طیف وسیعی از املاک، از واحدهای استودیویی (بدون اتاق خواب) تا ویلاهای ساحلی بسیار مجلل با قیمت حداقل یک سوم سایر کشورهای مدیترانه ای، یکی از جاذبه هایی است که منجر به مهاجرت افراد زیادی از کشورهای شمال اروپا و روسیه شده است. کشورهای سخنگو در قبرس شمالی خرید املاک و مستغلات. .

با خرید زمین هزینه آپارتمان خود را پرداخت کردید و خانه ای از خانواده قبرسی گرفتید. علاوه بر این، شما سرمایه گذاری کرده اید و می توانید رشد سالانه سرمایه گذاری خود را با افزایش قیمت خانه مشاهده کنید که از 10% تا 30% در سال در مناطق مختلف قبرس متغیر است. ضمناً با تبدیل ریال به پوند، برنده اصلی معامله هستید.

خرید، فروش و ثبت املاک و مستغلات در قبرس شمالی یورومای به پوند بریتانیا انجام می شود و این تضمینی قوی برای محافظت از سرمایه شما به ارز گرانبهای بریتانیا است. اساساً تفاوت اصلی بین بازار املاک و مستغلات در قبرس و ترکیه یکسان است. زیرا در ترکیه خرید شما معمولا به دلار و ثبت اسناد به لیر ترکیه انجام می شود. البته املاک قبرس در مقایسه با ترکیه مزایای بسیار دیگری نیز دارد که در جدول زیر به آنها می پردازیم:

تفاوت قبرس شمالی و ترکیه در خرید ملک

خرید ملک در ترکیه، خرید ملک در قبرس شمالی

خرید به دلار - ثبت اسناد به لیر، خرید - فروش - اجاره و ثبت ارزهای گرانبها به پوند انگلیس.

فروش ملک به خارجی ها و فروش به ترک ها یا مؤسسات دولتی به نصف قیمت لیر ترکیه به قیمت مصوب دولت ممنوع است و قیمت توافقی بین خریدار و فروشنده است و دولت در قیمت گذاری دخالتی ندارد و محدودیتی در تعداد معاملات هر ملک برای هر کشور وجود ندارد (افغانستان - چین - سوریه - برخی از کشورهای آفریقایی و جنگ زده مجاز به سرمایه گذاری در قبرس شمالی نیستند. همچنین محدودیت های زیادی وجود دارد که در آنجا برای اسرائیل اعمال شده است. . ).

مجوز فروش حداقل پس از سه سال (فقط املاک آماده) مجوز فروش چندین بار حتی برای املاک دارای مالکیت قبلی در انبار و در حال انجام.

اقامت در این منطقه فقط با نرخ های اعلام شده برای اقامت در این منطقه بدون قیمت (بله، تعداد تخت ها باید برابر تعداد اعضای خانواده باشد)

اگر در برخی از مناطق املاک و مستغلات در هر نقطه از قبرس در محل زندگی می کنید، خارجی ها می توانند در آن زندگی کنند (توجه داشته باشید که املاک نزدیک به مناطق نظامی و امنیتی بدون سند برای خارجی ها معامله می شود و این یک قرارداد است. اما آنها این کار را انجام می دهند. خیر. مشکل اقامت دارند)

معمولاً شرایط پرداخت منعطفی وجود ندارد و تا زمانی که کل مبلغ پرداخت نشده باشد، نمی توان برای اقامت درخواست داد، ملک را می توان تا ده سال مستهلک کرد و حتی پس از تحویل ملک نیز همچنان پرداخت می شود. علاوه بر این، می توانید با پرداخت 35 درصد از ارزش ملک برای اقامت درخواست دهید (این درصد در قانون جدید 2024 برای قبرس شمالی بیشتر خواهد بود).

قیمت املاک (به پوند) رشد قابل توجهی نداشت. رشد قیمت ملک (به پوند انگلیس) بین 10 تا 30 درصد در سال متغیر است.

مالیات 15 تا 40 درصد، مالیات فقط 5 درصد و فقط یک بار

خرید اعیان، خرید زمین و اعیان و سهم مساوی با شهروندان قبرسی

چه افرادی با خرید ملک مسکن می گیرند؟

خریداران و پیمانکاران فرعی.

زیر گروه های خریداران شخصی عبارتند از:

• خانواده

کودکان زیر هجده سال (اتوماتیک)

فرزندان مجرد بالای 18 سال باید جداگانه به پلیس مهاجرت مراجعه کنند (دختران زیر محدودیت سنی و کودکان زیر 25 سال هستند)

• والدین خریدار

لطفا توجه داشته باشید که تعداد اتاق خواب ها باید متناسب با تعداد افراد باشد. و با توجه به سرمایه گذاری و تجربه مسکونی ما، توصیه ما خرید دو ملک متفاوت برای کسانی است که به دنبال اقامت والدین خود نیز هستند. شما می توانید برای اقامت دائم والدین خود یک ملک مجزا (حتی به صورت آتلیه یعنی واحد بدون اتاق خواب) خریداری کنید و یا باید تعداد اتاق خواب های منزل خود را افزایش دهید که به صرفه نیست. برای او شما

آیا خواهر و برادر می توانند همزمان در ملک زندگی کنند؟

اگر مجرد هستید (فقط 2 نفر)، می توانید یک شب اقامت داشته باشید. توجه داشته باشید که تعداد زیادی از افراد می توانند در یک مشارکت شریک شوند اما قوانین اخذ اقامت با مشارکت متفاوت است. طبق قانون مهاجرت، یک خانواده (مالک و زیر گروه) می توانند از طریق یک ملک یا دو خواهر و برادر در صورتی که هر دو مجرد باشند، اقامت کنند.

چه کسی می تواند در قبرس شمالی زمین بخرد؟

همه افراد به جز شهروندان سوریه، افغانستان، چین و کشورهای آفریقایی (به جز آفریقای جنوبی و مصر) می توانند در قبرس شمالی ملک بخرند. زمانی که این افراد گذرنامه ای کمتر از یک ماه از کشور خود را به پلیس نشان دهند، پلیس قبرس شمالی سوابق مجرمانه این افراد را از طریق سازمان اینترپل و در صورت نداشتن سابقه کیفری رصد می کند. ، می توانند مدارک دریافت کنند.

لازم به ذکر است که در قوانین جدید قبرس شمالی در سال 2024 محدودیت های زیادی برای شهروندان اسرائیلی اعمال خواهد شد.

آیا با خرید ملک می توان خانه دائمی گرفت؟

همه صاحبان املاک در قبرس شمالی می توانند برای اقامت درخواست دهند. این مسکن برای سه سال اول سالانه و در سال سوم تا پنجم دو سال است و از سال پنجم با رعایت شرایط زیر می تواند به اقامت دائم تبدیل شود:

• برای اقامت سالانه، دو ساله و پنج ساله، باید منابع مالی (20000 دلار برای ملک پیش خرید شده و 15000 دلار برای ملک آماده برای هر سال اقامت) ارائه دهید. اقامت پنج ساله مستلزم داشتن ملکی به ارزش بیش از 125000 پوند و ترک نکردن قبرس برای بیش از 6 هفته در سال (در 5 سال گذشته) است. اگر قصد سفر دارید و قصد اقامت دائم در قبرس را ندارید، باید هر یا دو سال یکبار مجوز اقامت خود را تمدید کنید و نمی توانید اقامت دائم دریافت کنید.

• ارائه آدرس رسمی مسکونی (اثبات اجاره املاک خریداری شده قبلی و اثبات املاک خریداری شده).

• معاینه پزشکی عدم وجود بیماری های عفونی را تایید می کند.

• اسناد تولد و ازدواج با ترجمه رسمی جهت اخذ حق اقامت برای زیر مجموعه های مالک.

• گواهی بررسی سابقه از کشور مبدا با تاریخ کمتر از یک ماه (در صورتی که محل تولد و اقامت فرد قبل از ورود به قبرس در دو کشور مجزا بوده است، باید از هر دو مکان گواهی ترخیص دریافت کند).

آیا پس از اقامت از طریق خرید ملک اجازه کار داریم؟

بله، محدودیتی وجود ندارد، اما باید فورا نوع ویزا (از ویزای مالک ملک به ویزای کاری) را تغییر دهید. چون وزارت کار در قبرس شمالی روی کار بدون بیمه بسیار حساس است و در صورتی که نوع ویزای شما به دلیل بیمه تغییر نکرده باشد جریمه سنگین یا اخراج از کشور خواهید داشت.

فراموش نکنید که برای یافتن شغل مناسب در قبرس شمالی باید دو شرط اصلی را داشته باشید:

• آشنایی با زبان ترکی (انگلیسی پایه دوم)

• داشتن تخصص مورد نیاز (مربوط به صنعت ساختمان یا صنعت گردشگری یا صنعت آموزش)

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی برای خانواده ها چیست؟

دسترسی به خدمات پزشکی رایگان در مراکز دولتی مناسب

آموزش رایگان در مدارس دولتی

تحصیل در دانشگاه با تخفیف ویژه (فقط برای کسانی که در دانشگاه به زبان ترکی ادامه می دهند).

افتتاح حساب بانکی بین المللی و پذیرش کارت های مسترکارت و ویزا (کارت های اعتباری و نقدی) با ارزهای معتبر مانند پوند انگلیس، دلار، یورو و لیر ترکیه.

امکان خرید اقساطی و دریافت وام بانکی

گرفتن ویزای توریستی برای کشورهای دیگر بسیار آسان است

مهاجرت به قبرس شمالی با افتتاح یک تجارت

دولت قبرس شمالی سیاست خود را بر جذب سرمایه خارجی بنا نهاده است. پشتیبانی بسیار خوبی از بنیانگذاران کسب و کار دارد و با سهولت گرفتن مجوز کسب و کار و ارائه وام های بلندمدت با بهره بسیار پایین، سرمایه گذاران زیادی را از سراسر دنیا به فکر راه اندازی کسب و کار انداخته است. در قبرس شمالی بودن

قبرس جنوبی کشوری کم جمعیت است که پتانسیل بالایی دارد. تعداد دانشجویان خارجی قبرسی در این کشور سه برابر است. و پیش بینی ها حاکی از آن است که سالانه بیش از 10 میلیون گردشگر از این کشور دیدن خواهند کرد. بنابراین مشاغلی که پاسخگوی نیاز دانشجویان و گردشگران باشد می تواند بازار کار خوبی داشته باشد.

جدا از این دو حوزه، هر شغلی که مربوط به بازار ساخت و ساز باشد، بازار بسیار مناسبی برای رشد و توسعه دارد. بسیاری از سرمایه گذاران به بازار املاک و مستغلات قبرس شمالی روی آورده اند و در این کشور کارهای ساختمانی با سرعت و حجم بسیار بالایی در حال انجام است.

اگر می خواهید عنوانی در مورد یک شغل بسیار امیدوارکننده ارائه دهید، باید بگویید:

کافه یا رستوران

عکاسی و کارهای فنی مربوط به هنرجویان

تعمیر موبایل

آرایشگاه

عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای

دفتر معماری

ساخت کم

تولید کابینت و مصالح چوبی

تولید بلوک های ساختمانی

گرافیک و تبلیغات

در صورت ثبت شرکت چه کسانی می توانند در قبرس اقامت کنند؟

حمایت دولت از سرمایه گذاران حتی در منطقه سکونت موثر است. صاحبان مشاغل در ابتدا ویزای کارآفرینی 2 ساله دریافت می کنند و تمامی زیرشاخه های آنها بدون نیاز به حمایت مالی اقامت دریافت می کنند (زیررده ها در همه انواع اقامت یکسان است). صاحبان مشاغل برای اخذ اقامت نیازی به هیچ نوع حمایت مالی ندارند و فرآیند اخذ اقامت آنها سریعتر و آسانتر از سایر انواع اقامت است.

آیا میتوانیم شرکت ثبت کنیم و اقامت دائم بگیریم؟

خیر پس از گذشت 6 سال و بیمه اشتغال در این مدت رد شده است. متقاضیان می توانند برای ویزای دائمی اقدام کنند.

مهاجرت به قبرس از طریق تحصیل

دو راه برای اخذ ویزای تحصیلی در قبرس شمالی وجود دارد.

• ثبت نام در دانشگاه ها

ثبت نام در دانشگاه هایی که دوره های آموزشی کوتاه مدت ارائه می دهند. مانند دوره های زبان ترکی، انگلیسی، آلمانی و یا مدارسی که دوره های کوتاه مدت مانند آموزشگاه های فنی و حرفه ای ارائه می کنند. مانند دوره های مدیریت گردشگری، مدیریت پروژه و مدیریت بازرگانی.

یک دانشجو (خواه دانشجوی کالج یا دانشجو) نیازی به کمک مالی ندارد. اما همسالان بالای 18 سال آنها باید توان مالی را به دولت نشان دهند. (در حال حاضر 25000 دلار یا بیشتر)

اخذ اقامت قبرس از طریق دعوتنامه کاری

به طور کلی، ویزای پیشنهاد شغلی در خدمات مهاجرت قبرس شمالی رایج نیست. با این حال، کارفرما حق دارد برای داوطلبی که قدرت کارشناسان خارج از جزیره را داشته باشد و بخواهد آنها را با کسب و کار خود در قبرس آشنا کند، دعوتنامه کاری ارسال کند. در این صورت کارفرما در قبال کارمند مسئول است و در صورت ارتکاب جرم از سوی کارفرما کفیل قانونی کارفرما خواهد بود.

همچنین کارفرما موظف است مبلغ را در بانک به نام کارگر خارجی خود مسدود کند. تمام این محدودیت ها برای کارفرمایان است که به افرادی که ویزای قبرس را دریافت کرده اند و از فیلترهای اصلی دولتی (ظرفیت مالی و کارت سلامت) عبور کرده اند، اولویت دهند.

کارفرما موظف است حداقل مبلغ تعیین شده توسط وزارت کار را علاوه بر حقوق ماهیانه و حق بیمه کارکنان پرداخت کند. در حال حاضر حق بیمه برای یک کارمند غیر قبرسی حدود 3000 لیر ترکیه و حقوق پایه آن حدود 20000 لیر ترکیه است.

اقامت و مهاجرت به قبرس با تمکن مالی

اخذ ویزای موقت یک ساله از طریق پول و اجاره خانه راهی برای اخذ اقامت سال قبل است که با قانون جدید 2024 حذف شد. در این نوع ویزای موقت; مبلغ مالی باید بیش از 25 هزار دلار باشد. لازم به ذکر است که وجوه باید به حساب شما واریز شده و از زمان اقدام تا زمان دریافت اقامت (دو ماه یا بیشتر) در حساب شما باقی بماند. افراد دارای امکانات مالی می توانند برای فرزندان خود ویزای یک ساله خود را درخواست کنند و فرزندان نیازی به هزینه اضافی ندارند. (دسته بندی ها برای انواع ساختمان ها یکسان است).

تمامی افرادی که از این طریق مهاجرت به قبرس یورومای می گیرند مانند سایر انواع اقامت از مزایای دولتی رایگان استفاده می کنند.

پاسپورت قبرس با سرمایه گذاری

جالب است بدانید قبرس شمالی پاسپورت را به پول نمی فروشد. دلیل آن حفظ امنیت این کشور در سطح بالایی است.

بسیاری از کشورها مانند قبرس جنوبی و یونان سعی دارند با فروش شهروندی خود به خارجی ها، ضعف اقتصادی خود را جبران کنند. با هدایت جریان ثروتمندان به این کشورها که به دنبال هویت جدیدی برای پنهان کردن جنایات خود هستند، امنیت این کشورها را تهدید می کند. قبرس شمالی کشوری امن است. صرف نظر از اندازه سرمایه گذاری در طول 5 سال اول اقامت، مهاجران افراطی و با دقت اندازه گیری می شوند. پس از حداقل 5 سال بررسی، مرحله اول راه را برای مجوز اقامت دائم و مرحله بعدی برای پاسپورت خارجی هموار می کند.

چه وسایلی را می توان در ماشین ظرفشویی شست؟

۱,۱۱۲ بازديد


ماشین ظرفشویی در بسیاری از آشپزخانه های مدرن به یکی از وسایل ضروری تبدیل شده است. اما می توان گفت که این دستگاه در مقایسه با سایر لوازم خانگی هنوز ناشناخته است. با ماشین لباسشویی می توانید مقدار زیادی آب و انرژی ذخیره کنید. علاوه بر این، می توانید سایر وسایل خانه را که مربوط به ظروف، قابلمه و تابه نیستند، کاملا تمیز کنید. ماشین ظرفشویی به قدری راحت است که بسیاری از افراد تمایل دارند تمام وسایل خود را در آن بشویند. این سؤال را ایجاد می کند: چه چیزی را می توان در صابون شست؟ پاسخ به این سوال در این مقاله  نمایندگی بوش مورد بحث قرار خواهد گرفت.

اقلام قابل شستشو در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی با از بین بردن لکه های مواد غذایی چرب، انواع غذاها را تمیز می کند می توانید همه چیز را در سینک بشویید اما برخی چیزها را نمی توان در فضای کوچک ماشین ظرفشویی شست، مانند شستن ظروف در ماشین ظرفشویی. با این حال، این شامل ظروف بزرگ است در ماشین ظرفشویی به غیر از شستن انواع ظروف و قاشق و فانک، به غیر از ظروفی که در قسمت بعدی به آنها اشاره خواهیم کرد، می توانید چیزهایی را بشویید که تا به حال فکرش را نمی کردید. در مقاله بعدی  نمایندگی تعمیر ظرفشویی بوشبه این می پردازیم که کدام وسایل را نمی توان در ماشین ظرفشویی شست پس دیگر نگران این نباشید که آیا قاشق نقره ای عمه بزرگتان از این چرخه جان سالم به در می برد یا خیر

1) دستکش های فر سیلیکونی

دستکش های سیلیکونی برای شستن ظروف مناسب هستند. آنها را در چرخه شستشوی معمولی روی قفسه بالایی قرار دهید.

2) لوازم خانگی

تا زمانی که دسته ها پلاستیکی هستند، قرار دادن آنها در ماشین ظرفشویی کاملا ایمن است. آنها را در یک کیسه توری قرار دهید و روی قفسه بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید.

3) حوله های نخی و آشپزخانه

قرار دادن اسفنج ها، دستمال ها و حوله های قابل استفاده مجدد در قفسه بالایی ماشین ظرفشویی بی خطر است. اما به جای ظروف باید برس هایی با ساقه های بلند و کرکی قرار داد.

4) صفحه مایکروویو

به طور کلی این میزهای گردان شیشه ای را می توان در قفسه پایینی ماشین ظرفشویی شست. اما قبل از اینکه مایکروویو خود را در ماشین ظرفشویی قرار دهید، دستورالعمل آن را بخوانید.

5) میوه ها را در ماشین ظرفشویی بشویید

اگر وقتتان کم است و میوه های زیادی برای تهیه دارید، می توانید با شستن آن ها در ماشین ظرفشویی کمی وقت بخرید. میوه ها را روی قفسه بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید و دستگاه را در چرخه آبکشی قرار دهید. شستن میوه ها در ماشین ظرفشویی روشی مدرن است و افراد سنتی آن را دوست ندارند.

6) لوفا و اسفنج حمام

باکتری ها دوست دارند در گوشه های لوفا و اسفنج های حمام پنهان شوند و تمیز کردن آنها با دست را بسیار دشوار می کند. بنابراین، نگهداری آن ها در قفسه بالایی ماشین ظرفشویی خود یک راه آسان و کارآمد برای از بین بردن باکتری های انباشته شده است.

7) برس مو، برس آرایش و مسواک

در پاسخ به این سوال که چه چیزهایی را می توان در ماشین ظرفشویی شست می توان به موارد مختلفی اشاره کرد. با برس و مسواک. موها را از برس بردارید و شانه کنید تا مجرای فاضلاب مسدود نشود. سپس آنها را در سبد کارد و چنگال قرار دهید و با حالت تمیز کردن معمولی بشویید. هر یک از این وسایل با قطعات چوبی یا موهای طبیعی باید با دست شسته شود. مسواک و سر آن را نیز می توان به این روش استریل کرد.

8) جای صابون و جای مسواک

لوازم حمام مانند ظروف صابون و جا مسواک به راحتی کثیفی را جذب می کنند. برای ضدعفونی کردن این اقلام، آنها را روی قفسه بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید و حداقل هفته ای یکبار با مواد شوینده بشویید.

9) سامبررو

کلاه ها معمولاً عرق کرده و چرب هستند. اما انداختن آنها در ماشین لباسشویی می تواند ظاهر آنها را تغییر دهد. در عوض، کلاه خود را به بالای ماشین ظرفشویی بچسبانید تا تمیز و خوش فرم بماند.

10) اسباب بازی

اسباب بازی های پلاستیکی برای کودکان و حیوانات خانگی (اگر با باتری کار نمی کنند) را می توان با یک چرخه شستشو ملایم تمیز و ضد عفونی کرد. برای جلوگیری از ذوب شدن اسباب بازی از گزینه های حرارت یا خشک کردن خودداری کنید.

11) کاغذ باطله

سطل های زباله پلاستیکی یا فلزی کوچک، مانند سطل های زباله توالت یا اداری، به راحتی در کف سینک قرار می گیرند. اگر سطل آشغال شما درب دارد، می توانید آن را در ظرفشویی هم بیندازید. سطل تمایل به جمع آوری گرد و غبار و میکروب دارد. بنابراین بهتر است از تمیز کردن با دست خودداری کنید و کثیف کاری را به دستگاه خود بسپارید.

12) کلید

کلید یکی از زشت ترین چیزهایی است که ما حمل می کنیم. اما تمیز کردن آنها در ماشین ظرفشویی بسیار آسان است. فقط مطمئن شوید که ابتدا کارت های کلید را از جا کلیدی جدا کرده اید.

13) ابزار باغبانی

قرار دادن ابزار باغبانی خود در ماشین ظرفشویی در ارتفاع بالا یک راه عالی برای حذف هرگونه آفت کش و باقی مانده از آخرین پروژه باغبانی شما است. اگر ظروف شما دارای دسته چوبی هستند، بهتر است از شستن آنها در ماشین ظرفشویی خودداری کنید. زیرا می تواند به ابزار باغبانی شما آسیب برساند. برای جلوگیری از زنگ زدگی، ابزار را پس از شستشو به خوبی خشک کنید. در این صورت، پاسخ به این سوال که چه چیزهایی را می توان در ماشین ظرفشویی شست، گسترده تر از آنچه فکر می کردیم می شود.

آموزش نصب و راه اندازی Child Domain در اکتیودایرکتوری : 22 مرحله

۸۰ بازديد

برای اینکه بتونید در ویندوز سرور 2008 یک Child Domain ایجاد کنید ، براحتی از طریق کنسولی که در ادامه میگم عملیاتش رو انجام میدیم ، فقط باید یادمون باشه که باید دسترسی مدیریتی به این کنسول داشته باشم . خوب با استفاده از روش زیر و به ترتیب میتونید براحتی یک Child Domain ایجاد کنید:

 

  • از طریق start وارد Administrative Tools بشید و Server Manager رو باز کنید .
  • در قسمت Roles Summery قسمت Add Roles رو میزنیم.
  • اگر لازم دیدی و حوصله داشتی توضیحات رو بخونید و در غیر اینصورت کلید Next رو بزنید .
  • در صفحه Select Server Roles چک باکس Active Directory Domain Services رو بزنید و بعد Next رو بزنید . ( توجه کنید که در ویندوز سرور 2008 R2 ممکنه که به .Net Framework 3.5 نیاز پیدا کنید ، پیشنهاد میکنم کلا از اول این کار رو انجام بدین تا وسط نصب به مشکل نخورین )

   باز هم اگر لازم دیدی و حوصله داشتی توضیحات و اطلاعات مربوط به صفحه Active Directory Domain Services رو بخونید و در غیر اینصورت کلید Next رو بزنید .

  1. در صفحه Confirm Installation Selections گزینه Install رو بزنید .
  2. در صفحه Installation Results گزینه Close this wizard and launch the Active Directory Domain Services Installation Wizard رو یا همون dcpromo خودمون رو بزنید .
  3. در صفحه Welcome to the Active Directory Domain Services Installation Wizard گزینه Next رو بزنید . برای اینکه اطلاعات و امکانات بیشتری رو در دسترس داشته باشید چک باکس Use advanced mode installation رو بزنید .
  4. در صفحه Operating System Compatibility ، اخطاریه ها و اعلانات مربوط به موارد امنیتی ویندوز سرور 2008 رو مرور کنید البته اگر حالشو داشتید و در غیر اینصورت گزینه Next رو بزنید .
  5. در صفحه Choose a Deployment Configuration گزینه Existing forest رو انتخاب کنید و Create a new domain in an existing forest هم انتخاب کنید و بعد هم کلید معروف Next رو بزنید .
  6. در صفحه Network Credentials شما باید نام کاربری و رمز عبور مربوط به دامینی که می خواهید Child Domain اون بشید وارد کنید که حتما باید این نام کاربردی و رمز عبور برای مدیر اون دامین بالاسری باشه . خوب در قسمت Specify the account credentials to use to perform the installation اگر با نام کاربردی و زمر عبور معتبر با مشخصات قبلی که دادم وارد سیستم شدید گزینه My current logged on credentials رو بزنید و اگر میخاین نام کاربری و رمزتون رو عوض کنید گزینه Alternate credentials رو بزنید و بعد از اون دکمه Set رو بزنید . در دیالوگ باکسی که باز میشه با نام Windows Security نام کاربردی و رمز عبوری که توانایی نصب دامین جدید رو داره رو وارد کنید . برای اینکه بتونید اینکار رو بکنید حتما باید عضو گروه Enterprise Admins باشید ، بعد از اینکه کارتون با این مرحله تموم شد Next رو بزنید .
  7. در صفحه Name the New Domain همونطوری که از اسمش مشخصه اسم Child Domain رو باید وارد کنید، که در قالب FQDN یا Fully Qualified Domain Name هست و صد در صد برگرفته از Parent خودش که بالا سرش قرار داره هست ، فقط شما اسم دامنه جدید رو اولش اضافه می کنید و بعد هم لطف می کنید و Next رو می زنید .
  8. اگر شما Use advanced mode installation رو در صفحه خوش آمد یا همون Welcome زده باشید ، صفحه Domain NetBIOS Name ظاهر می شه ، در این صفحهNetBIOS Name دامنه رو وارد میکنیم و باز هم Next رو می زنیم . سعی کنید معمولا همون اسمی رو که خود دامنه بصورت پیشفرض انتخاب کرده رو به عنوان NetBIOS Name در نظر بگیرید .
  9. در صفحه Set Domain Functional Level شما باید Functional Level ای رو انتخاب کنید که مطمئن هستید تمام دامین کنترلرهای موجود در دامنه و فارست از اون پشتیبانی می کنند و از این بابت اطمینان حاصل کنید ، این یک فرآیند یک طرفه هست و اگر شما Functional Level رو بالا ببرید قادر نخواهید بود آونرو پایین بیارید . حالا Next رو بزنید .
  10. در صفحه Select a Site اسم سایتی رو که مد نظرتون هست رو از لیست موجود انتخاب کنید و یا اینکه بهش بگید که از طریق آدرس IP که مربوط به دامین کنترلر هست اسم سایت رو برداشت کنه . بعد از اون Next رو بزنید .
  11. در صفحه Additional Domain Controller Options تمام موارد اضافه بر سازمان مربوطه به دامین کنترلر را انتخاب کنید و بعد Next رو بزنید . گزینه DNS server بصورت پیشفرض تیک خورده است و این بدین معناست که سرور در نقش DNS سرور ایفای نقش خواهد کرد . یک DNS Zone و همچنین delegation برای این DNS Server بصورت اتوماتیک پس از نصب ایجاد خواهد شد . گزینه Global catalog بصورت پیشفرض انتخاب نشده است . اگز این گزینه را بزنید دامین کنترلری که ساخته می شود نقش های FSMO ها را نیز از جمله Infrastructure Master های دامین را در خود نگه می دارد . این نکته را همیشه در نظر داشته باشید که در صورتیکه نقش Infrastructure Master و Global Catalog در یک Child Domain در کنار هم بر روی یک سرور قرار بگیرند شما به مشکل خواهید خورد مگر اینکه همگی سرور های دامین در شبکه در نقش Global Catalog ایفای نقش کنند . در صورتیکه شما برای سرور آدرس IP ثابت قرار نداده باشید یک پیام اخطار برای شما ظاهر خواهد شد که از شما می خواهد که برای این کارت های شبکه خود هم آدرس IP ثابت ورژن 4 و هم ورژن 6 را قرار دهید . اگر سازمان شما هنوز از IP ورژه 6 استفاده نکرده است و از آدرس IP ورژن 4 ثابت استفاده می کنید میتوانید با زدن گزینه Yes, the computer will use a dynamically assigned IP address (not recommended). که به قول خود سیستم پیشنهاد نمی شود اینکار را بکنید به قسمت بعدی بروید . من به شخصه پیشنهاد می کنم که IP ورژه 6 ورژن 6 را غیر فعال نکنید .
  12. اگر در ابتدای کار گزینه Use advanced mode installation را انتخاب کرده باشید ، صفحه Source Domain Controller ظاهر خواهد شد در این قسمت یا Any writable domain controller و یا This specific domain controller را انتخاب کنید در اینجا شما Domain Controller ای را باید انتخاب که بتوانید از طریق آن اطلاعات مربوطه به schema و سایر موارد مربوط به Replication را دریافت کنید .
  13. در صفحه مربوط به Location for Database, Log Files, and SYSVOL مسیری را که برای قرارگیری فایل های مربوط به log و پوشه SYSVOL و دیتابیس اکتیودایرکتوری هست را مشخص می کنیم و بعد Next را می زنیم .
  14. در قسمت Directory Services Restore Mode Administrator Password رمز مربوط به Restore Mode را برای مراحل بازگردانی در مواقع اضطراری فعال کنید ، این رمز در مواقعی کاربرد دارد که میخواهید عملیات ریکاوری را انجام دهید ، مطمئنم این رمز را فراموش می کنید ولی خوب پیشنهاد میکنم که رمز عبور مناسبی برای آن انتخاب کنید .
  15. در صفحه Summary می توانید خلاصه ای از کار هایی که انجام داده اید را مشاهده کنید ، اگر لازم بود میتوانید با زدن Back به مراحل قبلی برگردید و آنرا تغییر دهید . Next را بزنید .
  16. در صفحه Completing the Active Directory Domain Services Installation Wizard گزینه Finish را بزنید .

   شما میتوانید با انتخاب گزینه Reboot on completion بعد از انجام عملیات باعث restart شدن سیستم شوید و بعد از اتمام کار حالش رو ببرید

 

در دوره آموزش اکتیودایرکتوری در خصوص نحوه راه اندازی کاملا عملی صحبت شده است. بد نیست قبل از شروع به انجام این پروسه به پیشنیازهای آن که دوره آموزش نتورک پلاس ، دوره آموزش MCSA ویندوز کلاینت و دوره آموزش MCSA ویندوز سرور هستند هم توجه کنیم.